Ikdienas kreativitātes saistība ar emociju regulāciju
Author
Treilone, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raščevska, Malgožata
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot ikdienas kreativitātes saistību ar emociju regulāciju. Pētījumā piedalījās 60 studenti vecumā no 18 līdz 30 gadiem, vidējais izlases vecums 22 gadi, 50 % sievietes, 50 % vīrieši. Pētījumā izmantotas: Ikdienas uzvedības aptauja (Raščevska, Perepjolkina, Dutkina, 2010) un Emociju regulācijas aptauja (Emotion Regulation Questionnaire /ERQ/, Gross & John, 2003). Latviešu valodā šo aptauju ir adaptējusi M. Morozova (Morozova, 2011).
Pētījuma rezultāti rāda, ka ikdienas kreativitāte nav statistiski nozīmīgi saistīta ar emociju regulāciju, bet ir nelielā līmenī saistīta starp ikdienas kreativitāti un emociju regulācijas dimensijām - muzikālo un kognitīvo pārvērtēšanu. Tā kā pētījumā neuzrādījās saistība starp ikdienas kreativitāti un emociju regulāciju, tas noved pie secinājuma, ka pētījuma dalībnieki var būt ar dažādu kreativitātes pakāpi un ar dažādām emociju regulācijas spējām. The aim of the research was to find the relationship between everyday creativity and
emotion regulation. There took a part in the study 60 students in age between 18 and 30. The average of the representative sample is 22 years, 50% are female, 50% male. There were used such methods: Everyday behavior creativity questionnaire (Raščevska, Perepjolkina, Dutkina, 2010) and Emotion Regulation questionnaire ( Gross & John, 2003). Latvian questionnaire were adaptation M. Morozova (Morozova, 2011).
The results of the research show that everyday creativity not related to the emotion regulation. But there is small relation between everyday creativity and emotion regulation dimension - musical and cognitive reappraisal. As in research did not show relation between everyday creativity and emotion regulation results lead down that participant were with different creativity level and different emotion regulation ability.