Rīgas Valdorfskolas vadības sadarbība ar vecākiem.
Author
Stieģele, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Celma - Zīda, Daina
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Rīgas Valdorfskolas vadības sadarbība ar vecākiem”. Pētījuma mērķis bija izzināt pedagoģiskās iespējas skolas vadības un vecāku savstarpējās sadarbības pilnveidošanā skolēnu izglītošanas un audzināšanas procesā Valdorfskolā. Maģistra darbā izmantotas šādu autoru teorētiskās atziņas : R.Šteiners, F.Karlgrens, M.Gloklere, V.Gebels, I.Beļickis, A.Baldiņš, A.Raževa, R.Kempbels, K.Dēķens, Ā.Milta, A.Vilciņa, J.Arājs, J.A.Students, J.A.Komenskis.
Darbā tika izmantotas sekojošas pētījuma metodes: anketēšana, novērošana, dokumentu pētīšana un analīze, pārrunas un ekspertatzinuma metode.
Autore veica pētījumu par Rīgas Valdorfskolas vadības un ģimenes sadarbību, tās daudzveidīgajām formām un vecāku pedagoģiskās izglītošanas iespēju, kā arī skolotāju un vecāku vienotību sadarbības procesā.
Balstoties uz pētījuma rezultātiem, tika izveidota Rīgas Valdorfskolas vadības un vecāku sadarbības veicināšanas programma, kas tika novērtēta ar ekspertatzinuma metodi.
Pētījuma gaitā tika pierādīta hipotēze:
Valdorfskolas vadības un vecāku sadarbība būs veiksmīga un produktīva skolēnu izglītošanas un audzināšanas procesā, ja :
1.Regulāri tiks izzinātas abu sadarbībā ieinteresēto pušu vajadzības, vēlmes, intereses un priekšlikumi;
2.Vadītāji un vecāki būs vienoti sadarbības procesā;
3.Skolā tiks izmantotas daudzveidīgas, vecākus interesējošās, sadarbības formas;
4.Tiks paaugstināts vecāku pedagoģiskās izglītības līmenis valdorfpedagoģijā. The cooperation between Riga Valdorfschool leadership and parents is the subject of thesis work.
The aim of research was to find out pedagogic possibilities of improving cooperation between leadership of school and parents during pupils’educational process in Riga Valdorfschool.
There are used theoretical cognitions of such authors as R.Stainer, I.Belicky, A.Baldins, A.Razeva, R.Kempbell, K.Dekens, A.Milta, A.Vilcina, J.Araja, J.A.Students, I.Karlgren, J.A.Komensky, V.Zelmenis, B.Livehood, M.Glokler, V.Gebels in thesis work.
Methods of the research was following: questioning, forming, investigation and analysing documents, discussion and method of expert conclusion.
The author does research on cooperation between Riga Valdorfschool and family, its variety and possibilities of pedagogic education of parents, as well as unity in the cooperation process between teachers and parents.
There was made a programm of improving cooperation between Riga Valdorfschool leadership and family, based on results of the research. The programm was valued by expert conclusion research method.
The hypothesis of the research was proved, that the cooperation between Valdorfschool leadership and parents will occur and give results during the process of pupils education if:
1.The needs and wishes of the participants, interested in cooperation, will be regularly found out;
2.Leaders of the school and parents will be in unity in their cooperation process;
3.There will be used various cooperation forms, in which parents are interested;
4.The level of parents pedagogic education in valdorfpedagogy will be raised.