Sociāli emocionālā attīstība 3-4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Author
Volodkeviča, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Daiktere, Ineta
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Tēmas «Sociāli emocionālā attīstība 3 – 4 gadus veciem bērniem pirmsskolas izglītības iestādē» mērķis ir sociālo prasmju un emociju teorētiskā un praktiskā izpēte bērnu attīstībā pirmsskolā.
Pētījuma teorētiskajā daļā bakalaura darba autore raksturo socioālo prasmju jēdzienu, sociālās prasmes.
Īpaša uzmanība tika pievērsta bērnu sociālo prasmju apguves modeļiem un kritērijiem pirmsskolā.
Pamatojoties uz teorētisko daļu bakalaura darba autore izvirzīja šādu hipotēzi:
Sociālo prasmju un emocionālās sfēras attīstība noris izteiktāk, ja:
•tiek ņemtas vērā pirmsskolas vecumposma īpatnības;
•izvēlēti atbilstoši darbības veidi sociālo prasmju un emociju apguvei;
•sociālo prasmju un emociju attīstība tiek mērķtiecīgi vadīta nodarbību un ārpusnodarbību laikā.
Lai apstiprinātu pētījumam izvirzīto hipotēzi, darba autore analizēja pedagoģiski psiholoģisko literatūru par bērnu sociālo prasmju un emociju attīstību. Izmantoja «Sorosa fonds – Latvija» «Soli pa solim» izstrādāto programmu bērniem un vecākiem. Šīs programmas izstrādātos kritērijus bērnu vērtēšanai, autore pielāgoja savam pētījumam par sociāli emocionālo attīstību 3 – 4 gadus veciem bērniem.
Kā papildus ilustratīvo materiālu veica pedagogu anketēšanu ar mērķi noskaidrot reālo situāciju mācību darba un to organizācijas formu izmantošanā bērnu sociāli emocionālo prasmju attīstībā. Pētījumā izmantots eksperiments.
Pētījuma rezultāti pierādīja, ka mērķtiecīgi vadītas nodarbības un atbilstoši izvēlētas mācību darba organizācijas formas, labvēlīgi ietekmē bērnu sociāli emocionālās sfēras attīstību. The aim of the theme „Socialy emotional development of children aged 3 - 4 at a preschool educational establishment” is the theoretical and practical research of social skills and emotions of children development at a prescchool.
In the theoretical part of the research paper the author characterises the notions of the skills as well as the social skills.
A special focus was turned to the acquisition modules and criteria of children social skills ar a preschool.
On the basis of the theoretical part, the author of the Bachelor Paper advanced the following hypotesis:
The development of social skills and emotional sphere progresses in a more explicit way if:
•the individualities of preschool age group have been taken into account;
•the appropriate activity types have been selected to acquire social skills and develop emotions;
•the development of the social skills and emotions is being purposely considered during class as well as and after class hours.
In order to prove the hypotesis advanced for the research, the author of the Paper analysed pedagogical resources about the development of children social skills and emotions, as well as exploited the programme for children and parents named „Step by step” (Soli pa solim) developed by the Soros Foundation – Latvia. The criteria of children assessment developed by this programme, the athor adapted to her research about the socially emotinal development of children aged 3 – 4.
Asa supplement illustrative material, the athor also carried out a survey with the pedagogues in order to ascertain the real situation in the study process and its organisational form exploitation in terms of the socially emotional skill development sphere of children. An experiment has been carried out in the research.
The results of the research proved that purposeful classes and appropriately selected study process organisational forms positively affect the development of socially emotional sphere of children.