Dažādas sadarbības iespējas gadskārtu folkloras apguves stundās 6.klasē
Author
Zvejniece, Pārsla
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Dažādu mācību metožu izmantošana gadskārtu folkloras apguves stundās 6. klasē” mērķis ir izzināt, izanalizēt un izvērtēt dažādu mācību metožu izmantošanas iespējas gadskārtu folkloras apguves stundās; izstrādāt metodiskās sistēmas variantu gadskārtu folkloras apguves stundām un pārbaudīt to praksē.
Diplomdarba teorētiskajā daļā analizēta literatūra par dažādu mācību metožu izmantošanas iespējām gadskārtu ieražu apguves stundās. Darbā parādītas interaktīvās, kooperatīvās un kritiskās domāšanas mācību metožu izmantošanas iespējas, kas veicina skolēnu domāšanas un spriešanas spēju attīstību, sekmē skolēnu radošo darbību, kā arī uzlabo skolēnu mācību motivāciju, attīsta pašapziņu un objektīvu pašnovērtējumu. Pedagoģiskā izmēģinājuma laikā veikta skolēnu anketēšana, lai noskaidrotu skolēnu viedokli par folkloras apguvi gadskārtu ieražu stundās. Diplomdarba autore iepazinusi D. Ausekles, G. Bībera, E. H. Eriksona, R. Fišera, J. Rudzīša, I. Maslo, V. Reņģes, I. Puškareva, M. Runes, I. Stikānes, G. Svences, A. Vulfas , D. Klūstera, K. G. Junga, kā arī citu pedagogu un psihologu darbus.
Apkopojot un analizējot pētījuma gaitā iegūtos rezultātus, darba autore izdarīja vairākus secinājumus. Par galveno rezultātu tiek uzskatīts tas, ka skolēniem ir radusies interese un sava attieksme par gadskārtu ieražu svētkiem, par ko liecina pusaudžu aktīva iesaistīšanās folkloras apguvē. Darbs iesakāms gan studentiem, gan pamatskolas latviešu valodas un literatūras skolotājiem. The aim of a diploma work "Using of different learning methods in lessons about Latvian folk hereditary customs in forms 6" is to find out ,analyse and evalute different learning methods using facilities in lessons about Latvian folk hereditary customs,to work out the version of a methodological system for these lessons and to test them in practise.
In the theoretical part of a diploma work is analysed literature about using different learning methods in lessons.
There are appeared facilities of using interactive,cooperative and critical thinking learning methods in Latvian folk lessons.They conduce students’ thinking and reasoning faculty development ,creative function,as well as improve students’ learning motivation, develop self-awareness and self-appraisal.
The author of a diploma work is made students’ questionnaire and studied pedagogical and psychological works of authors such as D.Ausekle,G.Bibers,E.H.Eriksons,R.Fisers,J.Rudzitis,I.Maslo,V.Renge,I.Puskarevs,M.Rune,I.Stikane,G.Svence,A.Vulfa,D.Klusters,K.G.Jungs and others.
The author of a diploma work made several conclusions summarizing and analysing results of the research.The main result is that students have interest and attitude about Latvian folk hereditary customs in lessons.
This diploma work is recommended both students and teachers of Latvian and literature.