• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Komandas darba pārvaldības specifika izglītības iestādē.

Thumbnail
View/Open
299-25995-erika.pdf (453.9Kb)
Author
Grīva, Ērika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kristovska, Ineta
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba temats ir „Komandas darba pārvaldības specifika izglītības iestādē”. Darbā analizēta komandas darba pārvaldības specifika izglītības iestādē, akcentējot pirmsskolas izglītības iestāžu iespējas komandu veidošanā un pārvaldībā, par pētījuma bāzi ņemot trīs Talsu rajona pirmsskolas izglītības iestādes. Darba mērķis – atklāt komandas darba izmantošanas iespējas un tā pārvaldības specifiku izglītības iestādēs. Maģistra darba pētījumā secināts, ka komandas darbības principu ieviešana izglītības iestādes darbā uzlūkojama kā jauna iespēja izglītības iestādes demokratizācijā, inovāciju ieviešanā, optimālu lēmumu pieņemšanā, iestādes ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanā. Atslēgas vārdi: izglītības vadība, komandas veidošana, komandas pārvaldība, pirmskolas izglītības iestāde.
 
The topic of the master work is “The Team Work Leading in Establishment of Education”. The author has used qualitative research methods like literature studies, developing criteria for effective team work in education institution, analyzed team leading in three kindergartens – by analyzing the teamwork on videotape, specially the manager actions. The author has also made an inquiry of team participants. The conclusion is that implementing the team work principles at kindergartens is a new opportunity to democratize the education institution, to implement innovations, to facilitate the optimal decision making. As a result the author has developed suggestions for improving the team work at the education establishment. Key words: education management, team building, team leading, kindergarten.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10136
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV