Show simple item record

dc.contributor.advisorŽogla, Irēnaen_US
dc.contributor.authorNovikova, Jeļenaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:01:59Z
dc.date.available2015-03-23T13:01:59Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2760en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10187
dc.description.abstractJeļena Novikova. Maģistra darbs pedagoģijā Tests kā zināšanu kontrolvērtējuma process matemātikas mācībās 5. klasē veltīts problēmām, kas skolas mācību procesā rodas skolotājam, kontroles - vērtēšanas darbības gaitā. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Darba apjoms ir 68 lpp., darbā ir 13 tabulas un 13 diagrammas; bibliogrāfijā - 47 izmantoti avoti latviešu un krievu valodās, pielikumi uz 29 lpp. Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka par efektīvu kontroles līdzekli mācību prasmju un iemaņu veidošanā matemātikas apguvē veiksmīgi izmantojami ir testu uzdevumi. Pētījumā izmantoti didaktiskie materiāli, testu uzdevumi, zinātniskā literatūra, pedagogu publikācijas. Pielietotas metodes: literatūras analīze, anketēšana, pedagoģiskā novērošana, pedagoģiskais eksperiments, skolēnu mācību darbības rezultātu analīze. Teorētiskajā daļā ir īsi raksturotas literatūrā sastopamo pedagogu un psihologu atziņas par testa uzdevumu izmantošanas iespējām mūsdienu skolā. Praktiskajā daļā ir ietverti anketu un novērošanas procesa rezultāti. Pētījumi veikti Jelgavas rajona Teteles pamatskolas 5. b klasē. Autore piedāvā savu skolēnu zināšanu, prasmju un iemaņu pārbaudes modeli, pasniedzot matemātiku 5.b klasē, tādām tēmām :Naturālie skaitļi; Parastās daļas un darbības ar tām. Ar šī modeļa palīdzību skolotājs var regulāri un sistemātiski kontrolēt savus audzēkņus. Modelis ir aprobēts pedagoģiskajā darbā ar 5. klases skolēniem 2005./2006.mācību gadā un gūti labi rezultāti. Didaktiskie materiāli ir pielikumā testu uzdevumu veidā. Tie ir izstrādāti 5. klasei par vairākām tēmām. Pētījuma laikā iegūtie materiāli turpmāk ir izmantojami matemātikas kursa apguvē studentiem, skolotājiem, kā arī citiem ieinteresētiem.en_US
dc.description.abstractJelena Novikova. Master’s paper in pedagogic Tests as the means of pupils’ knowledge in teaching mathematics in form 5. It is devoted to problem of checking – evaluating process at school. The paper consists of an introduction, theoretical part, practical part, conclusion, a list of literature and supplements. The paper includes 68 pages; there are: 13 tables and 13 drawings, bibliography: 47 sources of Latvian and Russian psychologists and teachers, appendix (29 pages). The author considers tests to be the most effective means of checking educational habits and skills. There are didactic materials, tests, scientific literature and some pedagogical publications that are used in the research. Different methods of investigation are used in the research: theoretical analysis, pedagogical experiment, observation, the analysis of pupils’ knowledge. Theoretical part contains the inference of famous teachers and psychologists about possibilities of test usage in school nowadays. Practical part reflects the results of questionnaires and observation process. The research took place in form 5 b, Tetele basic school, Jelgava District. The author suggests the model of separate control system for every acquired habit by using the help of test assignments. By the help of the model a teacher can take a control of pupils’ achievments systematically. The model is approbated in pedagogical process in form 5, school year 2005/2006 and good results are gotten. Didactic materials are given in the supplement with the samples of test assignments on various themes in form 5. Supplementary materials (tests) can be used further in the process of mathematics teaching by students, teachers and other persons interested in mathematics.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleTests kā zināšanu kontrolvērtējuma process matemātikas apmācībā 5.klasēen_US
dc.title.alternativeTests as the process of assessing pupils' knowledge in teaching of mathematics in form 5en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record