Ilgstoši slimojošo skolēnu domāšanas izpausmes mācību procesā
Author
Golubcova, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Domāšana ir ļoti svarīga cilvēka dzīvē. Cilvēks bez domāšanas nevar iztikt ne mirkli. Tomēr par domāšanu cilvēki zina ļoti maz. Cilvēki nepievērš uzmanību savai domāšanai. Viņi nezina, ka no domāšanas kvalitātes ir atkarīgs viņu liktenis. Labvēlība, iecietība, uzmanība pret otru cilvēku, piedošana ir svarīgi nosacījumi, kuru dēļ cilvēks var justies labi. Ja cilvēks jūtas labi arī viņa domāšanas kvalitāte ir laba. Doma ir mūžīga un materiāla. „Ne darbībā, ne domāšanā mēs nevaram atdalīties no matērijas. Mēs pievēršamies vienas un tās pašas matērijas augstākiem un zemākiem slāņiem. Šīs mijattiecības var zinātniski pierādīt. Tāpat zinātniski pierādāms tas, ka mūsu domāšanas kvalitāte ietekmē matēriju” (Dzīvās ētikas mācība I, 1995, 259).
Ilgstoši slimojošiem skolēniem, veselības problēmu ietekmē, ir apgrūtināta domāšana. Parasti viņiem ir vājas vai viduvējas sekmes skolā. Lielākās grūtības ir matemātikas apgūšanā. Šiem skolēniem bieži ir neobjektīvs pašvērtējums. Nav motivācijas mācīties, jo uzskata, ka skolā māca to, kas viņiem tikai daļēji noderēs dzīvē.
Atslēgvārdi
Domāšana, izpausme, mācības, ilgstoši slimojoši skolēni. Thought is very important in person’s life. People can’t live a moment without thinking. But people don’t know much about it. They don’t know that their destiny depends on the quality of thinking. Benevolence, tolerance, kindness to other people, forgiveness is important to feel good. If a person is feeling good his thinking quality also is good. Thought is immortal and material. Neither work nor thinking can’t partition from substance. Here people turn to higher and lower levels of the same substance. This interaction can be scientific proved. It can be scientific proved that thinking quality influences substance, too.
Protractedly ill pupils have problems with thinking. Usually they have bad or average success in school. The biggest problem is to learn math. This student’s often have partial self – esteem. They have no motivation to learn because they think that in school they learn knowledge’s that will help in life only partially.
Keywords
Thinking, expression, study, protractedly ill pupils.