Show simple item record

dc.contributor.advisorBerķe, Anitaen_US
dc.contributor.authorJirgena, Regīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:02Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other2877en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10210
dc.description.abstractJirgenas R. diplomdarba “10-11 gadus vecu skolēnu motivācija apgūt latviešu valodu mazākumtautības skolā” mērķis – noteikt, kas motivē skolēnus apgūt latviešu valodu un vai motivācijas līmenis ir mainījies, sākot ar 2005. gadu, ieviešot jaunos ISEC pamatizglītības mācību priekšmetu standartus. No apskatītās literatūras un citu avotu analīzes secināms, ka labas sekmes un noturīgus rezultātus mācībās var sasniegt tikai iekšēji motivēts skolēns. Lai aktivizētu skolēnu izziņas darbību, jāievērtē viņu uztveres un sociāli psiholoģiskās īpatnības atbilstoši vecumposmam, jārada nepieciešamo vidi (ģimene, skola, sabiedrība). Skolēnam pašam jādod iespēja izvērtēt un izprast latviešu valodas nepieciešamību, lai iegūtu tālākizglītību, nodrošinātu iespēju piedalīties valsts pārvaldē, pilntiesīgi iekļautos sabiedrībā. “Dzīvu“ valodu nevar apgūt mācoties to kā priekšmetu, arī, ja neierobežoti tiks palielināts mācību stundu skaits. Praktiskais pētījums, veicot testu un aptauju apstiprina minētā vecumposma skolēnu pietiekoši augstu motivāciju apgūt latviešu valodu. Tomēr, salīdzinot ar 2001. gadā veikto pētījumu procentuāli rezultāti ir zemāki. Palielinājies arī skolēnu nepietiekamais + kritiskais motivācijas līmenis. Viens no galvenajiem faktoriem, kas motivē skolēnus apgūt latviešu valodu – uzskats, ka zināšanas būs vajadzīgas saistībā ar karjeru, nākošo profesiju. Izpēte liecina, ka problēmas ģimenē, vai pašam skolēnam samazinājušās, tā norādot uz mācību vides pozitīvām izmaiņām. Diemžēl, latviešu valodas apguvei ģimenē praktisku uzmanību pārsvarā pievērš tikai viens no vecākiem (2001. gadā pārsvarā gadījumu abi vecāki). Izmaiņas ISEC sagatavotajos standartos pagaidām nav pozitīvi ietekmējušas motivācijas līmeni apgūt latviešu valodu. Nepieciešams izstrādāt praktiskus ieteikumus motivācijas līmeņa paaugstināšanai. Diplomdarbs sastāv no 65 lpp., 11 tabulām un 2 pielikumiem. Diplomdarba rezultāti varētu ieinteresēt mazākumtautību skolu skolotājus un pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes studentus.en_US
dc.description.abstractThe aim of R. Jirgena’s Diploma Paper “Motivation of 10-11 years old students to study Latvian at minority schools” is – to determine what motivates students to study Latvian and whether the level of motivation has changed since 2005 when the new ISEC subject standarts of basic education were implemented. The analysis of literature and other sources demonstrate that only inwardly motivated students are capable to achieve good and consistent school results. To activate the students’ cognitive work, the perception and socially psycholgical singularities should be evaluated accordingly to their age; the necessary environment (family, school, society) should be created. Student himself should be given an opportunity to understand the necessity of Latvian language, so to gain further education, possibility to take part in state administration and to competently adapt in society. “Live” language can not been mastered as a subject, even the number of lessons is highly increased. The practical research by tests and surveys among the students of relevant age revealed enough motivation to study Latvian. However, this percentage is lower comparing to research performed in 2001. The insufficient + critical level of motivation has also increased among students. One of the key factors that motivate students to study Latvian is opinion that this knowledge will be required for career, future profession. Research gives evidence that problems in family or to student himself have decreased and this indicates positive shanges to the study environment. Unfortunately, isually only one parent shows practical care about the language study in the family (in 2001 both parents werw involved in most cases). Meanwhile the changes in ISEC standarts have not positively inflicted the motivation level to study Latvian. There is a need to develop practical recommendations to increase the level of motivation. The Diploma Paper consists of 65 pages, 11 charts and 2 enclosures.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.title10 – 11 gadus vecu skolēnu motivācija apgūt latviešu valodu mazākumtautību skolā.en_US
dc.title.alternativeMotivation of 10-11 years old pupils to acquire Latvian language in minority school.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record