Personvārds kā lingvometodiska problēma pamatskolas 1-.4.klasē.
Author
Ločmele, Mudīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurģīte, Lilija
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darba apjoms: 63 lpp., 42 bibliogrāfiski nosaukumi, 6 pielikumi.
Zinātniskais darbs izstrādāts pedagoģijas nozarē. Tas sastāv no 2 daļām:
1.daļā pētīti literatūras avoti par bērna Es koncepcijas, pašapziņas un pašvērtējuma veidošanos pamatizglītības 1. – 4.klasē, par personvārdu attīstību, cilmi un vārda došanas tradīcijām, kā arī par personvārdu dinamiku, populārākajiem un retāk lietotajiem personvārdiem.
2.daļa ir metodiski praktiskā, kurā analizēts pētījums par personvārdiem pamatizglītības 1. – 4.klasē. Pētījumā analizēts personvārdu lietojums mācību saturā, skolēnu attieksme pret savu vārdu, kā arī personvārdu popularitāte un modes tendences Lubānas vidusskolas 1. — 4.klasē.
Atslēgas vārdi: PAMATIZGLĪTĪBAS 1. – 4.KLAŠU SKOLĒNS, ES KONCEPCIJA, PAŠVĒRTĒJUMS, PERSONVĀRDU CILME, PERSONVĀRDU DINAMIKA, VĀRDDOŠANAS TRADĪCIJAS, PERSONVĀRDU LIETOJUMS PAMATIZGLĪTĪBAS 1. – 4.KL. MĀCĪBU SATURĀ.
Pētījuma mērķis: apzināt, kā valodnieku pētījumos atrodamie materiāli par personvārdiem un to funkcionēšanu izmantojami skolēnam labvēlīgas mācību un audzināšanas vides veidošanā.
Pētījums veikts Lubānas vidusskolas1. — 4.klasē.
Pētījuma metodes: teorētiskās literatūras analīze, anketēšana, pētījuma rezultātu apstrāde un analīze. Extent of the paper: 63 pages, 42 bibliographic titles, 6 appendixes
The scientific paper is developed in pedagogics and consists of 2 parts.
In the first part is looked at primary education in forms 1 – 4 pupils’ peculiarity of periods of ages. Forename is characterized as a significant part of language, its origination, functioning, traditions connected with choice of forename for a neonate, customs of using forenames, the changes in the course of time are considered.
In the second part in methodically practical aspect the research about usage of forenames in learning process at school (activities with forenames found in teaching aids) and in formal and informal communication (forenames of pupils and usage of them) is done.
Key words: PUPIL OF ELEMENTARY SCHOOL. FORENAME. NATIVE LANGUAGE. COMMUNICATION. LEARNING AND EDUCATION PROCESS.
Objective of the paper: to clarify how forenames can be used to create favourable environment for creating and developing pupils’ communicative, linguistic and sociocultural competences in learning and education process in elementary school in native language lessons as well as in lessons of other subjects and also during extracurricular activities.
The research is done in elementary classes of Lubāna Secondary School.
Methods of the research: analysing theoretical literature, instructional literature in methodology and teaching aids, pedagogical observation, questionnairing, processing and analysing the obtained results.