Baroka mākslas apguve 17. gadsimta kultūras kontekstā vidusskolas 11. klasē
Author
Zaļaiskalne, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Anotācija
Diplomdarba tēma ir „Baroka mākslas apguve 17. gadsimta kultūras kontekstā vidusskolas 11. klasē”. Ņemot vērā vispārējās vidējās izglītības standarta un kultūras vēstures mācību priekšmeta standarta prasības, kā arī balstoties uz mūsdienīgas izglītības nostādnēm, ievadā ir formulēts diplomdarba mērķis – izstrādāt šīm prasībām atbilstošu mācību saturu 9 kultūras vēstures stundām par tēmu „Baroka māksla”. Diplomdarba satura izklāstā ir raksturoti tie pedagoģiski psiholoģiskie faktori, kas ietekmē mācību procesu; jauniešu vecumposma psihiskās attīstības īpatnības, komunikācija kā mācību procesa sastāvdaļa, mācīšanās motivācija un tās paaugstināšanas iespējas, kā arī pielietojamās mācību metodes un to izvēles kritēriji.
Vadoties pēc kultūras vēstures mācību priekšmeta standarta prasībām, atbilstoši tematam „17. gadsimta kultūra” , ir sagatavots skolotājam nepieciešamais teorētiskais materiāls par baroka mākslu 17. gadsimta kultūras vēstures kontekstā, sīkāk analizējot baroka mākslu Itālijā, Flandrijā, Spānijā un Holandē. Tālāk seko mācību satura izstrāde un realizācija, kas sevī ietver mācību stundu tematisko plānojumu, katras mācību stundas plānu, un mācību stundu norisi, pārbaudes darbu izstrādi par minēto tēmu, kā arī tiek analizēti mācību satura apguves rezultāti.
Diplomdarba nobeigumā ir rezumēts paveiktais darbs un izdarīti secinājumi par mērķim atbilstoša mācību satura izstrādi un šī satura veiksmīgu realizāciju vidusskolas 11. klasēs. Anotation
Das Thema der Diplomarbeit heisst „Der Unterricht der barokalen Kunst im Zusammenhane mit der Kultur des 17. Jhr. in der 11. klase der Mittelshule”. In der Einleitung wird das Ziel der Diplomarbeit verfolgt, ausgehend aus den Forderungen der Standards fūr die allegmeine Mittelshulbildung und auch fŅr den Unterrichtsfach der Kulturgeschichte und anhand der heuligen Entwicklungstendenzen im Bildungswesen.
Es heisst, die Ausarbeitung des tehrinhalts fŅr 9 Unterrichtsstunden in der barokalen Kunst. In der Diplomarbeit werden die pädagogish – psychologishen Faktoren, die den ternprozess beeinflusst, characterisiert genauso auch die Besonderheiten der psychischen Entwicklung entsprechender Altersgruppe, ternensmotivation, ihre Anregungsmethoden, neue Initiativen im Bereich des Lernens.
Zu der Grundinformation werden auch passende Unterrichtsmaterialien Ņber barokale Kunst in Italien, Spanien, Flandrien und Holland vorbereit.
Weiter folgen Vorschläge fŅr den Ablauf des Unterrichts mit Tipps, Tests, die auf Themen abgestimmt sind, Analyse der Ergebuissen des Unterrichtsprozesses.
Zum Schluss werden tehren und ternenden clazu angereigt dusen ausgearbeiteten Unterrichtsunhalt in der 11. Klassen der Mittelshulen Anzupassen.