Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorRozīte, Sarmīteen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:08Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:08Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3035en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10266
dc.description.abstractDiplomdarba tēma „Sagatavošanās aktivitātes pareizrakstības iemaņu veidošanai angļu valodā 3. un 4. klasē” tika izvēlēta pamatojoties uz to, ka rakstītprasme ir viena no grūtāk apgūstamajām prasmēm angļu valodā. Darba mērķis bija izpētīt, kādas sagatavošanās aktivitātes būtu nepieciešamas pirms rakstīšanas sākšanas angļu valodas stundās sākumskolā. Atsevišķa gadījuma pētījums notika Alojas Ausekļa vidusskolā 3. klasē 2005./2006. mācību gadā. Pirmkārt, skolēnu aptaujā tika noskaidrots ar kādām grūtībām bērni sastopas, sākot mācīties rakstīt angliski, un, kāpēc šī prasme šķiet visgrūtākā. Tika pētīti skolēnu darbi, lai noskaidrotu, kāda veida kļūdas skolēni pieļauj visbiežāk. Otrkārt, tika izpētīti mācību komplekti Splash un Enjoy ar mērķi noskaidrot, kādas aktivitātes tiek piedāvātas rakstītprasmes un pirmo pareizrakstības iemaņu veidošanai angļu valodas stundās. Treškārt, ņemot vērā iegūtos datus, tika izveidotas darba lapas un citas aktivitātes, kas domātas pašu pirmo rakstīšanas iemaņu veidošanai. Ceturtkārt, izveidotās darba lapas un aktivitātes tika izmantotas angļu valodas stundās, iepriekš rūpīgi izskaidrojot darba uzdevumu un pārliecinoties, vai bērni visu sapratuši. Piektkārt, skolēni tika vēlreiz aptaujāti, pēc tam dati apkopoti un salīdzināti ar datiem, kas iegūti pētījuma sākumā. Angļu valodas stundās, sākot veidot sākotnējās runas, klausīšanās un lasīšanas prasmes, līdztekus jāveido arī izpratne par rakstu valodas sistēmu – burtiem, burtu savienojumiem, vārdu pareizrakstību. Vēlāk turpina mācīt teikumu veidošanu un īsu aprakstu veidošanu. Bērnam, apgūstot pirmās rakstīšanas iemaņas, pilnveidojas gan bērna intelekts, gan personība. Veidojas tādas rakstura īpašības kā centība, kārtīgums, precizitāte, veidojas labas mācīšanās prasmes. Veiksmīgs svešvalodas mācību sākums ceļ pašapziņu, māca pielāgoties dažādiem apstākļiem, rada vēlmi un interesi meklēt jaunu informāciju. Svarīgi, lai bērns nebaidītos no rakstīšanas procesa, brīvi apgūtu burtu formas, burtu savienojumus, kur tās atšķiras no dzimtajā valodā apgūtajām. Veicamais darbs nedrīkst būt apnicīgs un vienmuļš, un skolotājam ir ļoti svarīgi izvēlēties labus mācību līdzekļus, interesantas grāmatas un aizraujošus vingrinājumus.en_US
dc.description.abstractThe theme of Diploma Paper „Preporatory Activities for Developing English Spelling Skills in Forms 3 and 4” was chosen due to the reason that pupils find writing to be the most difficult to acquire in the English language. The aim of the Paper was to explore what preporatory activities are necessary to start writing in the English lessons in primary school. The case study took place in Aloya Secondary School in the school year 2005/2006.First, the pupils were given a pre-questionnaire. It was found out what difficulties pupils met at the beginning of acquiring English spelling skills and why these skills seemed so difficult to them.. It was found what kind of mistakes pupils made most frequently in their works. Second, the activities of text-books and activity books Enjoy and Splash were studied to analyse their approach for developing the first spelling skills in English lessons. Third, additional activities were made which were intended to develop and improve pupils’ spelling skills. Fourth, the designed worksheets and activities were carefully explained before and given to pupils in the English language lessons. Fifth, the pupils again were given a post-questionnaire, the data, were summarised and compared with data of the pre-questionnaire. Alongside with starting to develop speaking, listening and reading skills in the English language lessons the students have to acquire the system of written language – letters, joining of the letters, spelling rules, etc., followed by sentence construction and writing short descriptions. Acquiring the first writing skills the pupils’ intellect and personality were improved. Such personal qualities as dilligence, accurancy and punctuality were improved and learning skills were developed. Successful beginning of language learning rises pupils’ self – confidence, teaches them to adapt to different conditions, creates wish to find new information. It’s very important for children not to be afraid of the writing process, and new letters which they cannot find in their native language. The written work mustn’t be boring and monotonous and the teacher should carefully choose appropriate teaching aids, interesting books and exciting activities.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleSagatavošanās aktivitātes pareizrakstības iemaņu veidošanai angļu valodā 3.-4.klasē.en_US
dc.title.alternativePreparatory activities for developing the spelling skills in English in Grades 3-4.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record