Datoratkarība kā sociālpedagoģiska problēma Valmieras Valsts ģimnāzijā.
Author
Priedīte, Maija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilks, Andrejs
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darba mērķis ir pētīt datoratkarību kā nozīmīgu skolēnu dzīves darbības faktoru dažādās vecuma grupās balstoties uz pedagoģijas , psiholoģijas un sociālajām teorētiskajām atziņām, un veikt praktisku pētījumu Valmieras Valsts ģimnāzijas skolēniem trīs vecuma grupās – 12-14, 15-16 un 17-19 gadīgiem skolēniem.
Darbs sastāv no teorētiskās un pētījuma praktiskās daļas, kā arī no preventīvās darbības programmas datoratkarības profilaksē.
Teorētiskā daļā tiek aplūkotas temata teorētiskās nostādnes, kas balstītas uz pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēti un analīzi, pētot datoratkarības būtību, cēloņus un pazīmes.
Praktiskā pētījuma daļā tiek veikta aptauja skolēniem un vecākiem, kā arī intervēti skolotāji, lai noskaidrotu datorlietošanas un datoratkarības stāvokli VVĢ. Apkopojot iegūtos rezultātus, redzam, ka daļai VVĢ skolēnu pastāv risks datoratkarībai. Lai mazinātu datoratkarības risku, nepieciešams izstrādāt sociālpedagoģisku darbības programmu datoratkarības profilaksei.
Balstoties uz teorētiskajām atziņām un pētījuma rezultātiem, darba autore piedāvā preventīvā darba programmu datoratkarības profilaksē, lai mazinātu datoratkarības iespēju VVĢ skolēniem.
Diplomdarba “Datoratkarība kā sociālpedagoģiska problēma”apjoms ir 70 lpp., 25 tabulas, 6 pielikumi. The aim of the research is to explore the computer addiction as a significant factor of
pupils’ activities in different age groups according to theoretical conclusions in pedagogy, psychology, social sciences and to do a practical research at Valmiera State Gymnasium studying three age groups – 12-14, 15-16, 17-19 years old students. The work consists of theoretical and practical research parts add also a preventative program to avoid the computer addiction.
Theoretical part is based on conclusions and statements given in pedagogical and psychological literature and doing the research and analysis of it, studying the causes, features and nature of the problem.
The practical part includes a questionnaire for the students and their parents and the teachers were interviewed to clear out the situation in the sphere of computer skills, knowledge and also the real situation in the field of computer addiction at Valmiera State Gymnasium students show the symptoms of being in danger of the addiction. To reduce the danger of the computer addiction, the author of this research worked out a program to help to avoid the problem in advance.
The research work „Computer Addiction as a Problem of Social Pedagogy at Valmiera State Gymnasium: consist of 70 pages, 25 tables, 6 graphs.