Show simple item record

dc.contributor.advisorVilks, Andrejsen_US
dc.contributor.authorPriedīte, Maijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:12Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:12Z
dc.date.issued2006en_US
dc.identifier.other3060en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10296
dc.description.abstractDarba mērķis ir pētīt datoratkarību kā nozīmīgu skolēnu dzīves darbības faktoru dažādās vecuma grupās balstoties uz pedagoģijas , psiholoģijas un sociālajām teorētiskajām atziņām, un veikt praktisku pētījumu Valmieras Valsts ģimnāzijas skolēniem trīs vecuma grupās – 12-14, 15-16 un 17-19 gadīgiem skolēniem. Darbs sastāv no teorētiskās un pētījuma praktiskās daļas, kā arī no preventīvās darbības programmas datoratkarības profilaksē. Teorētiskā daļā tiek aplūkotas temata teorētiskās nostādnes, kas balstītas uz pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras izpēti un analīzi, pētot datoratkarības būtību, cēloņus un pazīmes. Praktiskā pētījuma daļā tiek veikta aptauja skolēniem un vecākiem, kā arī intervēti skolotāji, lai noskaidrotu datorlietošanas un datoratkarības stāvokli VVĢ. Apkopojot iegūtos rezultātus, redzam, ka daļai VVĢ skolēnu pastāv risks datoratkarībai. Lai mazinātu datoratkarības risku, nepieciešams izstrādāt sociālpedagoģisku darbības programmu datoratkarības profilaksei. Balstoties uz teorētiskajām atziņām un pētījuma rezultātiem, darba autore piedāvā preventīvā darba programmu datoratkarības profilaksē, lai mazinātu datoratkarības iespēju VVĢ skolēniem. Diplomdarba “Datoratkarība kā sociālpedagoģiska problēma”apjoms ir 70 lpp., 25 tabulas, 6 pielikumi.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to explore the computer addiction as a significant factor of pupils’ activities in different age groups according to theoretical conclusions in pedagogy, psychology, social sciences and to do a practical research at Valmiera State Gymnasium studying three age groups – 12-14, 15-16, 17-19 years old students. The work consists of theoretical and practical research parts add also a preventative program to avoid the computer addiction. Theoretical part is based on conclusions and statements given in pedagogical and psychological literature and doing the research and analysis of it, studying the causes, features and nature of the problem. The practical part includes a questionnaire for the students and their parents and the teachers were interviewed to clear out the situation in the sphere of computer skills, knowledge and also the real situation in the field of computer addiction at Valmiera State Gymnasium students show the symptoms of being in danger of the addiction. To reduce the danger of the computer addiction, the author of this research worked out a program to help to avoid the problem in advance. The research work „Computer Addiction as a Problem of Social Pedagogy at Valmiera State Gymnasium: consist of 70 pages, 25 tables, 6 graphs.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSociālais pedagogs [fakultāte]en_US
dc.titleDatoratkarība kā sociālpedagoģiska problēma Valmieras Valsts ģimnāzijā.en_US
dc.title.alternativeComputer addiction as a social pedagogical problem at Valmiera State gymnasium.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record