Izglītojošā un sociālpedagoģiskā darbība ar aizbildņu ģimenēm.
Author
Stajevska, Nadežda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Berķe, Anita
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „Izglītojošā un sociālpedagoģiskā darbība ar aizbildņu ģimenēm” veltīts aizbildņu ģimeņu sociālajām problēmām un aizbildņu izglītošānas nepieciešamību.
Diplomdarba pirmās daļās, analizējot speciālo literatūru un informācijas avotus, izskatīti jautājumi par ģimeni, audzināšanu ģimenē, ģimenes veidiem, funkcijām. Darbā izanalizēti likumdošanas materiāli par aizbildnību, aizbildņu un aizbildnībā esošā bērna statusu, pienākumiem un tiesībām, aizbildņu ģimeņu sociālām problēmām.
Diplomdarba praktiskajā daļā tika izpētītas aizbildņu ģimenes Daugavpils pilsētā, apkopoti anketēšanas rezultāti. Tika izstrādāta un daļēji aprobēta aizbildņu apmācības programma Daugavpils pilsētā. Līdz šim laikam nekas neveica aizbildņu izglītošanas darbību Daugavpils pilsētā, tāpēc tā ir pirmā pieredze šajā jomā. Šī programma var tikt izmantota praksē, lai apmācītu aizbildņus. Diplomdarba gaitā tika izmantotas šādas metodes: literatūras, dokumentu, statistikas datu analīze, anketēšana, novērošana. Diploma paper “Educational and social pedagogical work with guardianship families” is devoted to social problems of guardianship families and the necessity of guardians` education.
In the first part of the diploma paper, analyzing special literature and information sources, the questions about family, upbringing in family, family types and functions were considered. In the paper the legislative materials about guardianship, status of guardians and the children, their rights and duties, guardianship social problems were considered.
In the practical part of the diploma paper guardianship families of Daugavpils were investigated, the results of the questionnaires were summarized. The educational program for guardianship families was developed and partly approbated in Daugavpils city. No one has tried educational work of guardianship in Daugavpils. So that is the first experience in this sphere. This program can be used in practice in order to teach the guardians.
Writing this diploma paper the following methods were used: analysis of literature, documents, statistics data, questionnaire, observation.