Sociālā pedagoga mijiedarbība ar bērnu tiesību aizsardzības komisiju.
Author
Ševčika, Oksana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gulbis, Jānis
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma: sociālā pedagoga mijiedarbība ar Bērnu tiesību aizsardzības komisiju.
Diplomdarba mērķis: rezumēt un apkopot bērnu darbības pieredzi skolas komisija, kas aizsargā bērnu tiesības uz vietas.
Diplomdarba uzbūve: 73 lp., 8 attēli, 3 tabulas, 17 izmantotās literatūra un citi informācijas avoti, 11 pielikumi.
Darbs ir veltīts sociālā pedagoga darbībai un skolas Bērnu tiesību aizsardzībai komisijai.
Lielāko dienas daļu bērni pavada skolā. Tur notiek galvenais izglītošanas un audzināšanas darbs, kur bērniem jāiemāca atrast savu vietu pasaulē, radoši un patstāvīgi darboties, būt pašam atbildīgam par savu dzīvi. Gatavību dzīves darbībai raksturo arī sociālo prasmju apguve.
Skolā sociālajam pedagogam noskaidrot un risināt bērnu tiesību pārkāpumus un dažādas konfliktsituācijas palīdz klašu audzinātāji. Ļoti svarīga ir pašu skolēnu iesaistīšanās bērnu tiesību pārkāpumu noskaidrošanā un bērnu tiesību aizsardzības jautājumu risināšanā.
Bērnu tiesību aizsardzības komisijas darbība skolā veicina skolas demokratizācijas procesu palielināšanos un skolas mikroklimata uzlabošanos. Bērni, kuri darbojas Bērnu tiesību aizsardzības komisijā, rūpējas par savstarpējo attiecību uzlabošanu skolā, veidojot profilaktiskus, izglītojošus pasākumus bērnu tiesību aizsardzības jomā.
Sociālajam pedagogam jārūpējas par to, lai komisijas locekli būtu izglītoti starptautiskā un Latvijas likumdošanā bērnu tiesību aizsardzības jomā. Aim of the work: summarize and generalize experience of the school commission`s activity on children`s rights protection.
The work contains:73 pages, 8 figures, 3 tables, 17 references and other information sources, 11 supplements.
The work is dedicated to studying the activity of a social pedagogue and the school commission on children`s rights protection. The major part of children`s lives is spent at school. The main educational process is carried out here. Owing to this work children have to learn haw to find their place in the world.
The preparation for the adults` life is characterized by assimilating social skills and a social pedagogue is responsible for the process of children`s socialization.
One of the major tasks of a social pedagogue is the elucidation and solution of the conflicts connected with children`s rights violation. That is why it is very important to attract the children themselves to resolve the questions concerning children`s rights protection.
The school commission`s activity on children`s rights protection is necessary for the development of democratic processes in school and the improvement of inter relations in school. The children, who are the commission`s members, take care of school children`s personal relations, carry aut the preventive and educational activity in the field of chidren`s rights protection a social pedagogue is responsible for the education of the children from the school commission in the sphere of international and Latvian legislation concerning children`s rights protection.