Skolotāju tālākizglītības vadības procesa problēmas.
Author
Žīgure, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Blūma, Dainuvīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā analizēti nepārtrauktās izglītības, pieaugušo izglītības un tālākizglītības, vadības procesa, skolotāju tālākizglītības jēdzieni. Kā arī skolotāju tālākizglītības sistēma valstī un skolā, lai noskaidrotu skolotāju tālākizglītības vadības procesa problēmas.
Pētījumā secināts, ka skolotāju tālākizglītības vadības procesā ir gan iekšējas, gan ārējas problēmas. Būtiskākā problēma ir tā, ka skolotāju tālākizglītības vadītāji skolā ir direktora vietnieki, kas ne vienmēr ir ieguvuši izglītības procesa vadītāju kvalifikāciju un nevienam no tiem nav mentora kompetences, kas ir ļoti būtiskas, lai vadītu skolotāju tālākizglītību. Šī problēma ir vērojama arī citos skolotāju tālākizglītības vadības līmeņos valstī. Šis pēc būtības ir pamatcēlonis, no kura attīstās citas problēmas skolotāju tālākizglītības vadības procesā.
Darbs satur 78 lapas, 19 attēlus, 6 autores izstrādātas shēmas, 6 pielikumus. There are uninterrupted education, management process of adult education and advancement of education notions analysed in the work. As well as the system of further advanced education of teachers in the country and school to elect problems in-service education of teachers.
There are conclusions in the investigation referring to existence of internal and external problems of managing the in-service education process of teachers. Sentence, the main problem is that teacher’s in-service education leaders at school are deputies of the principle, who not always have acquired the education process leaders qualifications and none of them has mentor competence, which is very essential to lead teacher’s in-service education. This problem is also observed in other leadership levels of teacher’s in-service education in the country. As a matter of fact it is the main reason developing other problems in the management process of in-service education of teachers.