Lasītā teksta izpratnes uzdevumi skolēnu mācību motivācijas paaugstināšanai angļu valodas stundās 9. klasē.
Author
Baltrušaite, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Mācīšanās motivācija ir ļoti svarīgs faktors, kas sekmē mācību procesu jebkurā vecuma posmā. Pusaudžu vecumposmā vērojamas vairākas problēmas, kuras ir saistītas ar mācīšanās motivācijas izmaiņām. Piedzīvojot vilšanos savā pozīcijā, skolēns bieži sastopas ar motivācijas trūkumu. Līdz ar to mācību motivācijas paaugstināšana ir viena no svarīgākajām veiksmīga mācību procesa sastāvdaļām skolā.
Diplomdarba mērķis ir izpētīt un praksē reāli pārbaudīt, kādus teksta izpratnes uzdevumus veiksmīgāk izmantot angļu valodas stundās, lai paaugstinātu skolēnu mācību motivāciju.
Diplomdarbs sastāv no teorētiskās un praktiskās pētījuma daļas.
Pētījuma priekšmets ir lasītā teksta izpratnes uzdevumu pielietošana skolēnu mācību motivācijas paaugstināšanai angļu valodas stundās.
Darbs atklāj cik svarīgi teksta izpratnei izmantot uzdevumus pirms lasīšanas, uzdevumus lasīšanas laikā un uzdevumus pēc lasīšanas. Tas palīdz skolēniem ne tikai pilnīgi izprast tekstu, bet interesantas uzdevumu formas kalpo arī kā motivācijas veicināšanas paņēmiens. Ārkārtīgi svarīgi ir izvēlēties tekstus atbilstoši pusaudžu interesēm, tāpat arī jāņem vērā pusaudžu vecumposma īpatnības.
Pētījuma objekts ir pamatskolas 9. klases skolēni.
Darba apjoms: 55 lpp., 34 bibliogrāfiskie nosaukumi, 8 diagrammas, 9 pielikumi.
Teorētiskās literatūras izpētes un praktiskā pētījuma rezultātā apkopotas svarīgas atziņas attiecīgajā tēmā un praktiski izveidoti teksta izpratnes uzdevumi.
Darba izmantojamība: pētījums izmantojams skolotāja darbā skolā. The motivation of learning is a very important element which promotes the process of education at any period of the age. There are some problems at the age of an adolescence connected with changes in motivation in learning process. The pupil often feels lack of motivation if he runs into problems. That is why the increasing of motivation is one of the main parts in educational process at school.
The aim of the diploma paper is to investigate and analyse which of the text comprehension exercises are better for increasing pupils’motivation of studying at the English classes.
The diploma paper consists of two parts – theoretical discussions and practical research.
The subject of the research – how to put text comprehension exercises into practise to increase the pupils’ motivation at the English lessons.
The diploma paper shows the importance of usage pre – reading exercises, while – reading exercises and post – reading exercises to understand the text. It helps to understand the text and the interesting kinds of exercises help to motivate children study further. It is important to choose texts according to interests of teenagers and keep in mind diferences of adolescence comparing with other age groups.
The object of the research is 9th grade children at primary school.
The diploma paper consists of 55 pages, 34 units of sources, 8 diagrams and 9 supplements.
As the result of theoretical investigation and practical study guidelines and practical exercises for the development comprehension of the text are made didactic. The research might be useful for teachers at primary school.