Spēles izmantošana sociālo zinību mācību procesā 5.-7.klasei
Author
Rancāne, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ”Spēles izmantošana sociālo zinību mācību procesā 5.- 7.klasei”.
Darba mērķis: Izpētīt spēles lomu sociālo zinību mācību procesā.
Darba uzdevumi:
1.Pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze par spēli kā dzīvesprasmju
veicinātāju.
2.Izanalizēt teorētiskās atziņas par pamatskolas skolēnu psihiskās attīstības īpatnībām.
3. Analizēt un izvērtēt spēles metodes izmantošanu sociālo zinību stundās.
Darbs sastāv no anotācijas, 4 nodaļām, 12 apakšnodaļām, secinājumiem, avotu un
literatūras saraksta un pielikumiem.
Pētījuma teorētiskajā daļā darba autore, pamatojoties uz I.Blukas, I.M.Rubanas,
O.Svennes, I.Kāpostas, D.Dzintares atziņām analizēja dzīvesprasmju būtību un veidus.
Iepazīstina ar skolēnu vecumposma īpatnībām, analizē un izvērtē spēles metodes izmantošanu sociālo zinību stundās 5.- 7.klasēs.
Pētījuma empīriskajā daļā darba autore izvērtē spēles lomu sociālo zinību mācību
priekšmeta obligātajā saturā, aprobē spēles mācību stundās, „X” mazpilsētas pamatskolas 5. – 7. klasēs. Kā pētījuma metodes tiek izmantotas: anketēšana, skolēnu novērošana, stundu analīze.
Atslēgvārdi: skolēns, dzīvesprasmes, spēle, sociālās zinības. Diploma work “The use of games in learning process of social science for classes 5.-7.”
Aim of work: To study the role of the games in learning process of social science
Tasks of work:
1. The analysis of pedagogical and psychological literature of a game as promoter of life
skills.
2. To analyze theoretical verities about the peculiarities of psychological developments
among the students of primary school.
3. To analyze and evaluate the use of methods of the games in social science lesson.
The work consists of an annotation, 4 chapters, 12 subchapters, a conclusion, literature source and an appendix.
In the theoretical part of this research the author analyzed the essence and ways of life
skills, based on varieties of I.Bluka, I.M.Rubana, O.Svenne, I.Kāposta, D.Dzintare. She
acquainted with the peculiarities of age, analyzed and evaluated the use of methods of a game in social science for classes 5.-7.
In the empirical part of this research, the author evaluated the role of a game in the
subject’s compulsory content; she approbated the games during school for classes 5-7.
As the research methods are used: a survey, students’ observing, the analysis of the lesson.
Key words: a student, life skills, a game, social science.