Kustību pilnveide valodas attīstības traucējumu korekcijā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Kampusa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā “Kustību pilnveide valodas attīstības traucējumu korekcijā pirmsskolas vecuma bērniem” autore apskata pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības īpatnības. Uzmanība tiek vērsta uz sensitīvā valodas attīstības perioda un citu priekšnoteikumu nozīmi bērna valodas sekmīgai attīstībai pirmsskolas vecumā. Diplomdarbā autore sniedz ieskatu, kādi var būt runas un valodas attīstības traucējumu cēloņi un veidi. Tiek raksturotas pirmsskolas vecumposma bērnu attīstības īpatnības, kā arī dots ieskats bērna ar runas un valodas attīstības traucējumiem raksturojumā. Kā vienu no iespējām valodas traucējumu korekcijā autore uzsver bērna kustību pilnveidi, aktīvi izmantojot dažādas rotaļas, kustību vingrinājumus, pirkstiņspēles, piesaistot skaitāmpantus, tekstu, dziesmiņas.
Apkopojot vairāku autoru teorētiskās atziņas, diplomdarba autore ir veikusi pētījumu par pirmsskolas vecuma bērnu valodas attīstības traucējumu korekcijas iespējām, pilnveidojot vispārējās ķermeņa kustības un roku sīkās kustības.
Atslēgvārdi: valoda, valodas attīstības traucējumi, pirmsskola, kustību pilnveide. In the diploma paper „Improvement of movements in the correction of language development disturbances of preschool children” the author examines preschool children`s language development characteristics. Attention is drawn to the sensitive period of language development and other preconditions for the successful role of the child`s language development in preschool age. Diploma author provides an insight into what may have speech and language development disorder causes and types. The author describes development conditions in the pre-school early childhood as well as gives an overview of the child speech and language disoders. As one of the possibilities of language impairment adjustment author stresses the development of the child`s movements, using a variety of active games, movement exercises, finger games, attracting rhymes, texts, songs.
After summarizing several authors` theoretical conclusions the author of the diploma paper had done the research of preschool children`s language development disorders correction capabilities, imprving the general body movements and tiny hand movements.
Key words: language, language development disturbances, preschool improvement of movements.