• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uztveres un loģikas nozīme inovatīvu metožu izmantošanā izglītībā.

Thumbnail
View/Open
299-33482-Diplomdarbs-ArdisMarkss-2012.pdf (2.627Mb)
Author
Markss, Ardis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs “Uztveres un loģikas nozīme inovatīvu metožu izmantošanā izglītībā” aktualizē moderno tehnoloģiju ienākšanu cilvēku ikdienā, ģimenē un skolā. Kā ņemot vērā jaunākās tendences dažādās zinātņu un tehnoloģiju jomās, šos atklājumus veiksmīgi varētu integrēt mācību procesā. Pētījuma mērķis ir inovatīvu metožu pielietošana mācību procesā un to ietekme uz izglītības kvalitāti. Tika realizēta inovatīva mācību vielas apguve speciālās skolas klasē bērniem ar funkcionāliem traucējumiem. Realizētais projekts tika analizēts, ņemot vērā iegūtos pētījumu datus un novērojumus. Darbā apkopotas iegūtās atziņas un norādīti tālākie pētījuma virzieni. Autora realizētai projekts un tā pozitīvie rezultāti pierāda inovatīvu metožu nozīmīgumu izglītības procesā, kā arī satura, formas un funkcijas ievērojamu ietekmi uz izglītības procesa kvalitāti.
 
The thesis “Importance of perception and logics within innovative methods of education” emphasizes the introduction of modern technology to everyday life of people in their families and at school. How, considering the modern tendencies in various scientific and technological fields, these findings could be successfully integrated into educational process. The aim of the research is the use of innovative methods in teaching process and its influence on the education quality. An innovative teaching process was realized in the class of children with functional disorders at a special school. The project was analyzed, considering the acquired research data and observations. The cognitions acquired are summarized and the future research directions are indicated. The realised project and its positive results prove the significance of innovative methods in educational process, as well as the influence of content, form and function on the quality of teaching process.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10409
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV