Grupu darbs skolēnu runātprasmju attīstīšanai jaunākajā skolas vecumā.
Author
Miķelsone, Agita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba autore savā darbā runā par grupu darbu runātprasmes attīstībai jaunākajā skolas vecumā. Darbā tika izmantotas latviešu zinātnieku (Anspokas Z., Apeles A., Karules A., Laivenieces D., Svences G., Tūbeles S. u.c.) un ārzemju pedagogu un psihologu (Andersena Ē.S., Sohina F.A. u.c.) izteiktās atziņas par runas attīstību valodas mācīšanas procesā.
Pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā tika izstrādāta runātprasmes attīstības programma 3.klasei, ieviesta praksē un aprobēta. Runātprasmes attīstības programmā tika iekļauts mācību vielas saturs atbilstoši 3.klases līmenim, izmantojot vadlīnijas, un tiek ieteikts izmantot dažādas metodes un metodiskos paņēmienus grupu darbā.
Svarīgākais ir tas, ka runātprasme ir jāattīsta jau ģimenē, skolā tā tiek attīstīta integrēti visu mācību priekšmetu ietvaros, latviešu valodā grupa kā sociāla vide veicina runātprasmes attīstību.
Diplomdarbs sastāv no 4 nodaļām, nobeiguma, literatūras un avotu saraksta, anotācijām latviešu un angļu valodā, 6 pielikumiem. Darbā ir iekļautas 3 tabulas, 4 shēmas un 6 diagrammas. The author of the graduation work talks about the group work for pupils in the primary classes to develop speaking skills. The cognitions of Latvian scientists (Anspoka Z., Apele A., Karule A., Laiveniece D., Svence G., Tūbele S. etc.) and foreign educators and psychologists (Andersen E.S., Sohin F.A. etc.), said about development of language during the teaching process, are used in this work.
The programme for 3rd class pupils to develop the speaking skills is made up during the probation process, enforced and approbated. The tenor of material appropriated for 3rd class pupils is included in the programme of development the speaking skills, used the guideline, and different methods and methodological techniques are recommended for group work.
Essential is that the language is had to already developed in the family. The language is developed integrated through all subjects. The group as social environment contributes the speaking skills during Latvian lessons.
The graduation work consists of 4 chapters, conclusion, the list of used literature and authority; Latvian and English annotations and 6 additions, 3 charts, 4 schemes and 6 diagrams are included in the work.