• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Zīmju-simbolu izpēte un krāsu simboliskā nozīme dažādās kultūrās vizuālās mākslas stundās 5. klasē

Thumbnail
View/Open
299-3542-liva_lelde_SkVi990046.pdf (6.905Mb)
Author
Līva, Lelde
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Autores izvēlētā diplomdarba tēma ir: zīmes – simbolu izpēte un krāsas simboliskā nozīme dažādās kultūrās vizuālās mākslas stundās 5. klasē. Diplomdarba mērķis ir: aktualizēt 5. klases skolēnu interesi par kultūrvēsturisko mantojumu, veicinot zīmes – simbolu valodas apguvi vizuālās mākslas stundās. Par pētījuma bāzi tika izvēlēta Rīgas mūzikas internātvidusskolas 5. klase. Lai īstenotu mērķi, tika izstrādāti speciāli uzdevumi un izvēlēta mācību saturam un skolēnu vecumposmam atbilstoša metodika. Diplomdarbs sastāv: no titullapas, satura rādītāja, ievada, teorētiskās daļas, praktiskās daļas, nobeiguma un secinājumiem, literatūras saraksta, kurā ietverti ir divdesmit avoti, divas anotācijas un deviņpadsmit pielikumi. Teorētiskā daļa sastāv no divām daļām. Šeit tiek aprakstīta teorija, kura tika izmantota mācību procesa laikā. Pirmajā daļā tiek apskatīts, kas ir zīme – simbols, simbolisms. Dažādas visbiežāk lietotās zīmes. Kristietībā izmantotie simboli. Ornaments un ornamentālā simbolika Latvijā. Otrajā daļā tiek apskatīta krāsu simbolika dažādās kultūrās no pirmatnējām tautām līdz mūsdienām. Šajā daļā tiek apskatīta arī dažu krāsu individuālā nozīme (sarkanai, dzeltenai, zaļai, zilai, baltai, melnai, violetai, purpura, pelēkai, brūnai). Un pievērsta uzmanība, ko par krāsu saka zinātnieki Gēte un Kandinskis. Praktiskā daļa sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek aprakstīti mācību procesa veidošanas principi. Mācību stundu plāns. Uzdevumu kopa, kurā ir iekļauti astoņi uzdevumi. Vērtēšanas kritēriji. Otrajā daļā tiek aprakstīta uzdevumu kopas aprobācija. Veiksmes, neveiksmes mācību procesa laikā. Nobeigumā tiek parādīti pētījuma rezultāti, kas atsaucās uz ievadā izvirzītiem mērķiem un uzdevumiem. Pielikumā ir ievietoti visi materiāli, kas palīdz izprast tekstu, un atspoguļo pētnieciskā darba rezultātus. Mācību stundu plāns, uzdevumu kopas struktūra, tabula ar 5. klases skolēnu atzīmēm, darba lapa, ievadvērtēšanas un nobeiguma vērtēšanas darbs, diagrammas (atspoguļo iegūtos rezultātus), skolēnu veiktie darbi, fotogrāfijas. Izstrādātais diplomdarbs palīdzēs pedagogiem rast iespēju iedziļināties mācību procesā par simboliem, bet skolēniem atšifrēt mākslas darbos ietverto informāciju.
 
The author's chosen subject of the diploma paper is: signs – research os symbols and the symbolic meaning of colour in different cultures at the lessons of Art in Grade 5. The aim of the diploma paper is: to update the interest in students at Grade 5 about the culture heritage, encouraging the acquistion of the signs - the language of symbols at the lessons of Art. To accomplish the goal, special assignements were carried out, and an appropriate method for study programme and age of the students was chosen. The diploma paper consists of: the front page, the content, the introduction, the theoretical part, the practiacal part, the end and conclusions, the list of the applied literature, containing twenty resources, two annotations and nineteen appendixes. The theoretical part consists of two sections. The theory that is used during the process of studies is described here. In the first section the issue of what is a sign - symbol, symbolism - is discussed. Different most-frequently used signs. The applied symbols in Christianity. The ornament and the ornamental symbolism in Latvia. In the second section the symbolism of colours in different cultures starting with the primeval nations till nowadays is described. In this section the individual menaing of some colours (red, yellow, green, blue, white, black, purple, grey, brown colours) is also touched upon. The attention is also drawn to what the scientists Goethe and Kadinskis say about the colour. The practical part consists of two sections. In the first section the principles of forming study process are described. The schedule of studies. The group of assignements that includes eight tasks. The criteria of eveluation. In the second section the approbation of the group of assignements is described. Success, failures in the process of studies. In the end the results of the research are shown referring to the aims and tasks stated in the introduction. In the appendix all the materials that help to understand the text and reflect the results of the research work are inserted. The schedule of studies, the structures of assignements, a table with the marks of the students of Grade 5, a working sheet, the work of the introductory evaluation and the concluding evaluation, diagrams (reflecting the results attained), the works accomplished by students, pictures. The completed diploma paper will help padagogues to find opportunity to delve into study process about symbols, as well as help students to decode the information included in the works of art.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10442
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV