Integrēto mācību metožu izmantošana sociālajās zinībās 1. un 4.klasē.
Author
Cinglere, Mārīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vociša, Rūta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs satur:78 lappuses, 5 tabulas, 33 zīmējumus, 5 pielikumus, 40 literāros avotus.
Atslēgas vārdi: SOCIĀLĀS ZINĪBAS, INTERAKTĪVĀS MĀCĪBU METODES, MĀCĪŠANĀS, SKOLA, SKOLOTĀJA, VECĀKI, ĢIMENE, VIDE, PRASMES, IEMAŅAS, DZĪVESPRASMES.
Pētījuma mērķis: Pētīt interaktīvo mācību metožu pielietojumu sociālo zinību apguvē 1. un 4.klasē.
Darbā ietvertas četras nodaļas:
•1.- 4.klases vecumposma raksturojums.
•Sociālās zinības – mācību priekšmets 1.- 4.klasēs.
•Interaktīvo mācību metožu izmantošana 1.- 4.klasēs.
•Pētījums.
Darba teorētiskā daļa balstās uz latviešu pedagogu Intas Mārsa Rubanas, Ivetas Blukas, Liesmas Lapiņas, Vijas Rudiņas, Aijas Tūnas atziņām par pieeju sociālo zinību mācīšanā sākumskolā. Kādas ir skolotāja iespējas un arī pienākumi sagatavojot audzēkņus sarežģītajai dzīvei mūžīgi mainīgajā sabiedrībā. Kā izmantot interaktīvās mācību metodes standarta prasību īstenošanā.
Praktiskajā darba daļā tika veikta aptauja, anketēšanas veidā, pārrunas ar bērniem, skolotājām un vecākiem Sociālo zinību stundu vērošana un analīze ar mērķi, kā interaktīvās mācību metodes izmanto praktiski apgūstot dažādas dzīvesprasmju gudrības. The paper contains 78 pages, 5 tables, 33 drawings, 5 appendixes and 40 literary sources.
The purpose of this paper is to search out using of interactive teaching methods on social sciences in junior classes.
The paper includes 4 chapters:
•The characteristic of age group Classes 1- 4;
•Social Sciences – a school subject in junior classes;
•Using of interactive teaching methods in junior classes;
•Research.
The theoretical part of this paper bases on conclusions by Latvian educationalists I.M. Rubana, I.Bluka, L.Lapina, V.Rudina, A.Tuna about methods of teaching Social sciences in junior classes of our schools. The main problems are:
•What are teachers’ possibilities and obligations in preparing students for life in changing society.
•How to use interactive teaching methods to get purposes of Standard.
Questionnaire and interwievs, analyses of talks to students and parents, results of observations Social Sciences lessons are described in the practical part of this paper. The aim of this part was to work out how to use interactive teaching methods in mastering different knowledge of life.