Kompozīcijas pamatu apguve rokdarbu stundās ar papīru un kartonu 1.klasē.
Author
Ozoliņa, Lolita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Treimane, Gunta
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Kompozīcijas pamatu zināšanas ir dažādu formu mērķtiecīgs, plānots izvietojums noteikta izmēra laukumā ar atbilstošu krāsu mērķtiecīgu pielietojumu. Izvietošanas pamatnosacījumi ļauj radošai personībai realizēties no ieceres līdz elementu izvietojumam - mākslas darbam.
Diplomdarba mērķis: Kompozīcijas pamatu zināšanu mērķtiecīga apguve mācību procesā ar papīru un kartonu, īstenojot izstrādāto teoriju praksē 1. klasē.
Skolēnu darbības mērķis ir - pilnveidojot formas un kombināciju iespējamos risinājumus papīra darbos, padziļinās skolēnu zināšanas par kompozīcijas pamatveidiem, kas bērnu radošo darbību attīstīs mēķtiecīgi - veidojot iztēles plašumu.
Rakstu elementu pamatforma ir ģeometriska un gandrīz vienmēr iekļaujas ģeometriskās figūrās - kvadrātā, taisnstūrī, trijstūrī un aplī. Geometriskas figūras iespējams racionāli grupēt - meklējot to kompozicionālos risinājumus, pakāpeniski izveidojot tās arvien sarežģītākas.
Kompozīciju pamatveidi, kurus iesaku darbā ar pirmās klases skolēniem ir :
•centra kompozīcija;
•vertikālā kompozīcija;
•horizontālā kompozīcija;
•dinamiskā kompozīcij Basic knowledge of the compasition is aimi ful , planned organisution in a definite squaie with an appropriate using . Organisation cillows a creative person to realise oneself- from idea to planning of elements- to an artistic work.
The aim ef the diploma work : Knowledge of compusition in the learning process with paper is realized in the practical work in the first from.
The aim of students’ activities- to improve forms and combiations in their works, to improve students’ knowledge about basic kinds of the compasition, to create studnts imaginotion.
Basic forms include drfferent figures- squares, triangles, circles. These figures could be organised by finding out compasition and making them much more difficult.
Basic compasition for first form otudents are:
•central compasitia
•vertical compasitia
•horizontal compasitia
• dynamic compasitia.