Sociāli pedagoģiskā darbība socializācijas risku mazināšanā darbā ar riska ģimenēm Usmas pamatskolā
Author
Rozenberga, Iveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Štekele, Inese
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis:
Izpētīt Usmas pamatskolas riska ģimenes un izstrādāt sociālpedagoģiskās darbības programmu socializācijas risku mazināšanā darbā ar riska ģimenēm.
Pētījuma uzdevumi:
1.Analizēt pedagoģisko, psiholoģisko un metodisko literatūru par pētāmo problēmu.
2. Izpētīt Usmas pamatskolas riska ģimenes.
3. Analizēt ģimenes nozīmi socializācijas procesā.
4. Iepazīties ar skolu kā socializācijas institūtu.
5. Izpētīt sociālā pedagoga lomu skolā socializācijas risku mazināšanā.
Diplomdarbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā ir socializācijas jēdziena un risku raksturojums, ģimenes un skolas nozīme socializācijas procesā un sociālā pedagoga loma skolā socializācijas risku mazināšanā. Praktiskajā daļā ir Usmas pamatskolas risku ģimeņu pētījums un raksturojums un izstrādāta sociālpedagoģiskās darbības programma risku mazināšanā darbā ar riska ģimenēm. The aim of this diploma work was to research status of risk families and develop the programme of socialpedagogical actions for detraction risk of socialization in Usma Primary School.
Research tasks were:
1.To analyse pedagogical, psyhological and methodical literature about research problem.
2.To research the risk families in Usma Primary School.
3.To analise the meaning of families in the process of socialization.
4.To acquaint oneseelf with the school as institution of socialization.
5.To research the character of the social pedagogue at school for detraction risks of socialization.
The diploma work consists of two parts. In the theoretical part are characterization of conception and risk of socialization, characterization of importance of family in process of socialization and reducing risks, characterization of school as institution of socialization, characterization of the part of the social pedagogue for diminishing risks of socialization.
In the practical part are research risk families in Usma Primary School and was developed and approbated the programme of socialpedagogical actions for diminshing risks.