Pamata pašvērtējums, apmierinātība ar darbu un darba izpildes līmenis
Author
Hāzenfuse, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Reņģe, Viesturs
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Rezumējums
Pētījuma mērķis ir noskaidrot vai pamata pašnovērtējums izskaidro saistību ar apmierinātību ar darbu un darba izpildi. Kopējais izlases apjoms 68 speciālisti, kas sniedz apdrošināšanas pakalpojumus klientiem. Pētījuma dalībnieku vidējais vecums 27,4 gadi. Pētījuma izlasi pārstāvēja 60,3 % sievietes un 39,7% vīrieši.
Pētījuma nolūkiem tika izmantota pamata pašvērtējuma aptauja (Core self-evaluation scale, Judge et al, 2003), kura šī pētījuma ietvaros tika adaptēta un noteikti ticamības rādītāji. Apmierinātības ar darbu noteikšanai tika izmantota apmierinātības ar darbu aptauja (Job satisfaction survery, Spector, 1998), kuras adaptāciju Latvijā veicis I. Burvis (Burvis, 2005).
Pētījuma rezultāti parādīja, ka augsts pamata pašnovērtējums pastiprina saistību starp darbinieku apmierinātību ar atalgojumu, vadību, uzņēmuma sniegtajiem labumiem un darba izpildi, bet pamazina saistību starp darba izpildi un darbinieku apmierinātību ar izaugsmi, atzinību, darba kārtību, komunikāciju un darba saturu. Pamata pašnovērtējums neizskaidro saistību starp apmierinātību ar kolēģiem un darba izpildi.
Atslēgas vārdi: pamata pašnovērtējums, apmierinātība ar darbu, darba izpilde. The goal of the research is to investigate the role that core self-evaluations play in the relationship between job satisfaction and job performance. For the research 68 insurance specialists were selected. Mean age of research participants is 27.4 years. 60.3 % of participants are females and 39.7% are males.
To reach the aim of research core self evaluation scale (Judge et al, 2003) and job satisfaction survey (Spector, 1998) was used. In this study was realized first adaptation version of core self evaluation scale in Latvia. Job satisfaction survey adaptation version in Latvia realized I. Burvis ( Burvis, 2005).
Results show that high core self evaluation strengthen the relationship between satisfaction with payment, supervision, fringe benefits and job performance. But high core self evaluation weaken the relationship between satisfaction with promotion, contingent rewards, operating procedure (required rules and procedures), communication, nature of work and job performance. Core self evaluation do not moderate the relationship between satisfaction with colleagues and job performance.
Key words: core self-evaluation, job satisfaction, job performance