Adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē 2-3 gadus veciem bērniem
Author
Borovika, Elena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē 2 – 3 gadus veciem bērniem” teorētiskā skatījumā aplūko adaptācijas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē 2-3 gadus veciem bērniem. Iestājoties pirmsskolas izglītības iestādē, bērnos notiek stereotipu laušana: no ierastās, pazīstamās mājas vides bērns nokļūst nepierastajā pirmskolas izglītības iestādes vidē. Bērna nenobriedušais adaptācijas sistēmas mehānisms izraisa psiholoģisko spriedzi, kuras rezultātā notiek uzvedības, emocionālā stāvokļa un fizioloģisko procesu traucējumi.
Darba struktūra: 3 nodaļas, 26 literatūras avoti, 5 pielikumi, 16 attēli, 5 tabulas.
Pirmajā nodaļā aprakstītas dažādu pedagogu un psihologu atziņas par adaptācijas procesa būtību un pakāpēm.
Otrajā nodaļā aprakstīts 2 – 3 gadu vecu bērnu attīstības īpatnības, kas ietekmē adaptācijas procesu.
Trešajā nodaļā apkopoti praktiskie pētījumi, kuri tika veikti Rīgas pilsētas skolu valdes X. pirmsskolas izglītības iestādē, rezultāti un secinājumi.
Darbā izmantoti ārzemju autoru (A.Ādlers, Dž.Boulbijs, P.Dako, R.Kempbels, B.Vaits, R.Tonkova - Jampoļska, N.Vatutina) darbi un latviešu autoru (S.Gailuma, D.Lieģeniece, G.Svence, I.Pontāga) darbi.
Darbā ir izstrādāti ieteikumi vecākiem, adaptācijas perioda organizācijas programma. The present paper “Approbation of 2-3 year old children in preschool” looks at the theory of approbation possibilities for 2-3 year olds in the preschool. Entering the preschool the children come across new experience which in turn leads to division of their stereotypes: the common domestic environment shifts to the unknown preschool environment.
The child’s undeveloped approbation mechanism causes psychological stress which in turn causes disorder in child’s behaviour, emotional state and even disorder of physiological processes.
The paper consists of: 3 chapters, 26 sources of literature, 5 appendixes, 16 pictures and 5 charts.
The first chapter outlines the thoughts of various pedagogues and psychologists about the stages and the nature of approbation process.
The second chapter focuses on the development peculiarities of children between two and three years of age and how it influences the process of approbation.
The third chapter is a round-up of field studies that took place in Riga city school-board’s preschool educational institution number X. The chapter also includes the results and the conclusions which were made after the field studies.
The works of the following foreign authors have been used throughout the work: A.Adler, J. Bowlby, P.Dako, R.Kempbel, B.Wait, Р.Toнкoвa - Ямпoльскaя, Н.Вaтутинa; as well the works of the following domestic authors: S.Gailuma, D.Lieģeniece, G.Svence, I.Pontāga.
There is a chart of approbation period organization and suggestions for parents worked out it this paper.