Rotaļlietas pirmsskolas vecuma bērniem no senatnes līdz mūsdienām
Author
Kince, Inta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs sastāv no: anotācijas, ievada, 4 nodaļām ar apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta (43 vienības), 2 pielikumiem. Darba apjoms 54 lpp.
Pētījuma mērķis: Izzināt rotaļlietu daudzveidību no senatnes līdz mūsdienām pirmsskolas vecuma bērniem
Teorētiskajā daļā analizēta:
1.Literatūra par rotaļlietu vēsturi no senatnes līdz mūsdienām. Šajā nodaļā analizētas biežāk satopamās rotaļlietas Latvijā un citur pasaulē no senatnes līdz mūsdienām.
2.Rotaļlietu klasifikācija. Šajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par pedagoģisko rotaļlietu klasifikāciju un rotaļlietu iedalījumu atbilstoši bērnu vecumam. Analizētas bērnu rotaļlietas, kas domātas bērniem no dzimšanas līdz septiņiem gadiem.
3.Dokumenti pētāmās problēmas aspektā. Šajā nodaļā analizēti dokumenti par rotaļlietu drošumu un bīstamajām bērnu rotaļlietām.
Pētījuma praktiskajā daļā izmantota pētīšanas metode: vecāku anketēšana, lai noskaidrotu ar kādām rotaļlietām rotaļājas pirmsskolas vecuma bērni.
Pētījums ļauj secināt, ka:
1.Vecāki iegādājas kvalitatīvas un izturīgas rotaļlietas, pievēršot uzmanību rotaļlietu atbilstībai bērnu vecumam un drošībai.
2.Liela ietekme ir filmu varoņiem, vecāki saviem bērniem neliedz rotaļāties ar sadzīves priekšmetiem un dabas materiālu. Bachelor’s work consists of: annotation, introduction, four chapters with subdivision, conclusion, the list of literature (43 pieces of source), and 2 appendixes. The amount of work- 54 pages. Aim of research: Find out variety of toys for children of pre- school age from ancient times till nowadays.
In theoretical parti is analyzed:
1.Literature about the history of toys from ancient times till nowadays. This chapter analyses toys most often used in Latvia and in other places of the world.
2.Classification of toys. In this chapter is analyzed pedagogical and psychological literature about classification of pedagogical toys and division of toys according to the age of children. There are also analyzed toys meant for children from their birth up to the age of seven.
3.Documents in the aspect of the researched problem. In this chapter documents about the safety of toys and about dangerous toys are analyzed.
In the practical part of this research is used method of investigation: questioneering parents to find out what kind of toys pre- school children play with.
Research leads to the conclusion that:
1. Parents buy qualitative and durable toys, taking into consideration suitability of the toys for children’s age and safety.
2. There is also big influence of film characters on the choice of toys; parents allow their children to play with things of every- day use, as well as stuff from nature.