Dabas materiālu izmantošana izziņas darbības veicināšanā pirmskolā 5-6 gadu vecumā
Author
Goldberga, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darba apjoms 71 lpp., darbā ir 9 tabulas un 30 attēli, bibliogrāfiju 62 nosaukumi latviešu un krievu valodās, 21 pielikums.
Balstoties uz teorētiskajām atziņām un uzkrāto pieredzi skolotājas darbā, autore pētīja dabas materiālu pielietošanas ietekmi uz 5 – 6 gadīgo bērnu izziņas darbību.
Teorētiskajā daļā analizēta izziņas darbība, tās formu daudzveidība, izziņas darbības īpatnības bērniem pirmsskolas vecumā, un tās vieta pedagoģiskajā procesā pirmsskolā, tiek apskatīta vides un pedagoga ietekme uz pirmsskolas vecuma bērnu izziņas darbību.
Bakalaura darbā ir izvērtētas iespējas dabas materiālu pielietojumam integrētajās rotaļnodarbībās. Pētnieciskajā daļā analizēta bērnu izziņas darbības attīstība, strādājot ar dabas materiāliem dabas interešu centrā un rotaļnodarbībās vecākajā pirmsskolas vecumā. Pētījumā tiek pierādīta bērnu uzmanības apjoma palielināšanās ilgstoši attīstot bērnu uzmanību dabas vērojumos; bērnu patstāvības veidošanās strādājot ar dabas materiāliem; bērnu patstāvīgās darbības laika palielināšanās darbojoties dabas interešu centrā.
Darbs paredzēts pirmsskolas skolotājām, pedagoģijas studentiem, bērnu vecākiem.
Atslēgvārdi
1.Izziņas darbība
2.Pirmskolas pedagoģiskais process
3.Dabas materiālu izmantošana The title of the present research is „ The Use of Natural Materials for promotion of Cognitive Activi ties at Preparatory School at age of 5 – 6”. The diploma paper consist of 71 chapters with subshapters. It includes 9 tabeles, 30 ilustrations, bibliography 62 and 21 appendices.
The author of the present research has investigated the influence of work with natural materiāls on cognition of 5 – 6 years old children. The research is based on theoretical background and personal experience working as a teacher.
The theoretical part analuses the cognition and its variety, the peculiarities of the cognition at the age of preparatory school and its role in the pedagogical process. It discusses the influence of the environment and the teacher on the child’s cognition. The present research evaluates the use of natural materiāls for integrated classes with games.
The pilot study analuses the development of children cognitive activities working with natural materiāls in the centre for special interests and during the classes with the oldest age group. The author came to the conclusion that the child’s attention span increases by the development of attention using nature observation; the work with natural materiāls develops the child’s independence; as a result, scildren benefit from the activities connected with natural materiāls.
The research is aimed for preparatory school teachers, students of pedagogy and parents.
Key words
1.Cognitive activity
2.Pedagogical process at preparatory school
3.Use of natural materials