Show simple item record

dc.contributor.advisorRutka, Lūcijaen_US
dc.contributor.authorGrante, Līgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:02:40Z
dc.date.available2015-03-23T13:02:40Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other3632en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10513
dc.description.abstractTēmas aktualitāte pamatota ar pedagogu atbildības par sava darba kvalitatīvu izpildi radīto lielo slodzi pedagoga profesionālās darbības pilnveidei, kas otrā plānā atstāj jautājumu par motivāciju un darba apmierinātību, kā rezultātā rodas nepieciešamība apzināt pasniedzēju profesionālās darbības dominējošos motivācijas faktorus augstskolā. Darba mērķis – teorētiski un praktiski izpētīt pedagoga profesionālās darbības motivācijas faktorus augstskolā X. Veiksmīgai bakalaura darba izstrādei izmantotas sekojošas pētniecības metodes: zinātniskās literatūras analīze, normatīvo dokumentu analīze, motivācijas teoriju salīdzināšana, M. Bekingema un K. Kofmana 12 jautājumu aptauja, matemātiski statistiskā metode, iegūto datu analīze. Darba pirmajā nodaļā, veicot valsts normatīvo dokumentu izpēti, tiek izanalizēta pedagoģiskā darbības būtība, mērķi un uzdevumi, raksturots izglītības process augstskolā. Otrajā nodaļā, veicot pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras teorētisko analīzi, autore iepazinās ar populārākajām motivācijas teorijām, veica to salīdzināšanu, izstrādāja profesionālās darbības motivācijas faktorus, analizēja motivāciju pedagoģiskajā darbībā. Bakalaura darba trešā nodaļa veltīta pedagogu profesionālās darbības motivācijas faktoru praktiskai izpētei augstākajā izglītības iestādē, aprakstīta pētījuma bāze un pētījuma metodes, raksturots pedagoģiskais process augstskolā X, veikta pedagogu motivācijas faktoru praktiskās izpētes datu analīze, interpretēti pētījuma rezultāti un veikti secinājumi. Analizējot pētījuma rezultātus un apkopojot pētījuma laikā gūtās atziņas, darba autore secina, ka augstskolas X pedagogu profesionālās darbības motivācija faktori ir pedagoga darbam piemēroti darba apstākļi un vide, darbinieku informēšana (iekšējās informācijas pieejamība), augstskolas X sniegtās izaugsmes iespējas, piederības sajūtu izglītības iestādei un pašapliecināšanās iespējas pedagoga darba ietvaros. Bakalaura darba apjoms ir 75 lapas. Darbs sastāv no anotācijas latviešu, angļu un krievu valodās, ievada, 3 nodaļām, 7 apakšnodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras un avotu saraksta, 3 pielikumiem. Darbā iekļauti 11 attēli un 2 tabulas.en_US
dc.description.abstractWork purpose – to probe motivation factors of the teacher professional action in University X. Followings research methods are utilized for a successful bachelor work making: analysis of the scientific literature, analysis of the normative documents, compare of motivation theories, M. Buckingham and K. Coffman 12 questions questioning, mathematical statistical method, analysis of the obtained data. In the works’ first part, executing the state normative document probe, the pedagogical action essence, purposes and tasks are analyzed, characterized an educational process in a University. In the second works’ part, executing the theoretical analysis of the pedagogical and psychological literature, author executed a look in the most popular motivation theories and compared them, produced motivation factors of the professional action, analyzed motivation in the pedagogical actions. The bachelor work third part is dedicated for practical researches of motivation factors of the teacher professional action in the highest educational establishment, described research base and research methods, characterized pedagogical process in University X, accomplished analysis of data of the practical research of motivation factors of teacher professional action. Interpreted research results and summarized conclusions. Analyzing research results and summarizing the conclusions acquired in research time, author came to a conclusion that motivation factors of teacher professional action in University X are - work circumstances and environment adjusted to teachers work, availability of the internal information, Universities X given possibilities of the teachers growth, belonging feelings to education establishment and self-affirmations possibility within teachers work frames. The bachelor work volume is 75 pages, itconsist from annotation in Latvian, English and Russian, introduction, 3 parts, 7 under parts, conclusions, the list of utilized literature and sources, 3 appendices. There are11 images and 2 tables included in this work.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePedagoga profesionālās darbības motivācijas faktori augstskolāen_US
dc.title.alternativeThe motivation factors of pedagogue’s professional activities at the institution of higher educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record