Mācīšanās motivācijas veicināšana angļu valodas stundās 6.klasē
Author
Stučka, Silga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Mācīšanās motivācijas veicināšanas paņēmieni angļu valodas stundās 6.klasē” mērķis ir izpētīt mācīšanās motivācijas veicināšanas iespējas angļu valodas stundās 6.klasē.
Diplomdarba teorētiskajā daļā tiek apskatīti 4 aspekti: motivācijas būtība un definīcijas, mācību motivācija, iekšējās un ārējās motivācijas vispārējs raksturojums, motivācijas veicināšanas paņēmieni 6.klasē angļu valodas stundās.
Savā darbā autore apskata teorētisko literatūru par motivāciju, apkopo pedagogu pieredzi par mācīšanās motivācijas veicināšanas paņēmieniem.
Diplomdarba ietvaros darba autore veikusi atsevišķa gadījuma pētījumu, izmantojot literatūras izpētes, anketēšanas, novērošanas un dokumentu analīzes datu vākšanas metodes. Pētījumā iegūtie dati snieguši atbildes uz izvirzīto jautājumu – vai skolēni un skolotāji izprot mācīšanās motivācijas nozīmi mācību procesā?
Ar pētījuma palīdzību darba autore noskaidrojusi skolēnu attieksmi un domas par to vai skolēni ir motivēti mācīties angļu valodu un kādai ir viņu ieteikumi, lai padarītu angļu valodas mācīšanos interesantāku, jo viens no motivācijas veicinātājiem ir interese par mācību priekšmetu. The aim of the Diploma Paper “Methods of Facilitating Learning Motivation in English Lessons of Grade 6” is to explore possible ways and methods of facilitating learning motivation in English lessons in Grade 6.
In the theoretical part of the Diploma Paper four aspects are studies: the definition of motivation, motivation to learn, external and internal motivation, methods of facilitating learning motivation in English lessons of Grade 6.
The author of the Paper analysed the theoretical literature on motivation and gathered and draw conclusions from the study of in-service teacher experiences when facilitating learners’ motivation.
Within the research the author carried out a case study using such data gathering methods as: literature study, questionnaire, observation and document analysis. Research findings provide the answer to the research question – do teachers and pupils understand how significant learning motivation is in the learning process?
Research helped to find out pupils attitude to and opinion about learning motivation in English lessons, and suggestions are introduced to organize more interesting English lessons.