dc.contributor.advisor | Irbe, Ingrīda | en_US |
dc.contributor.author | Pavloviča, Dita | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:02:42Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:02:42Z | |
dc.date.issued | 2007 | en_US |
dc.identifier.other | 3657 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10530 | |
dc.description.abstract | Vizuālās mākslas mācību mērķis ir sekmēt radošas, emocionāli un intelektuāli izglītotas personības veidošanos. Šis process ietver sevī mākslas vērtību apguvi, iepazīstot nozīmīgus Latvijas un pasaules mākslas piemērus, māksliniekus, mākslas darbu krātuves.
Darba teorētiskajā daļā autore iepazīstina ar Latvijas Nacionālo mākslas muzeju, nozīmīgāko Latvijas nacionālās mākslas vērtību krātuvi, un sešām izcilām latviešu mākslas klasiķu gleznām, kas atrodas LNMM kolekcijā. Šo mākslas darbu iepazīšana muzeja apmeklējuma laikā dāvā bagātīgu materiālu skolēnu tālākai radošajai darbībai.
Autores izstrādātā uzdevumu kopa 9.klases skolēniem ietver gan darbu muzejā, gan mācību stundās skolā. Uzdevumu kopa saskaņota ar pusaudžu vecumposma īpatnībām, kas nodrošina sekmīgu mācību procesa norisi.
Darba praktiskajā daļā var iepazīties ar autores pieredzi, pedagoģiskās prakses laikā realizējot izstrādāto uzdevumu kopu 9.klasē. Autore atklāj, kā izdevies realizēt izvirzītos uzdevumus un sasniegt mērķi, kā arī analizē pedagoģiskā procesa veiksmes un trūkumus savā un audzēkņu darbā.
Darba pielikumā ir iespēja iepazīties ar skolēnu radošajiem darbiem, kas veikti tēmas ietvaros. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of the studies of Visual Arts is to promote formation of a creative, both emotionally and academically educated personality. This process involves familiarization with the heriatge of Fine Arts by getting to know the significant examples of Latvian and international artworks, artists and repositories of artworks.
In the theoretical part of the thesis work the author introduces with the Latvian National Museum of Art, which is the most significant repository of Latvian national artworks, and in particular with six distinguished works of Latvian classical artists, found at the LNMA. The introduction to these artworks during a visit to the museum provides abundant material for further creative development of pupils.
The author has framed a set of assignments for 9th grade pupils both at the museum and for school lessons. This set has been developed according to the teen age specifics, which guarantees successful learning process.
The practical part of thesis deals with the experience of the author during the paedagogical praxis when this set of assignments was exercised in 9th grade. The author discovers that the assignments can be accomplished and the goal reached; analyzes the success and failures of paedagogical process on her and on pupils' part.
The Appendix consists of creative works of pupils during these sessions. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Pedagoģija | en_US |
dc.title | Uzdevumu kopa krāsu mācības apgūšanai 5. klasē | en_US |
dc.title.alternative | Set of exercises for the acquisition of colour study in Grade 5 | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |