Mācības mājās kā izglītošanās organizatoriskā forma ilgstoši slimojošiem skolēniem ar veselības traucējumiem
Autor
Līsmane, Ināra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Daudzus gadus strādājot Izglītības, jaunatnes un sporta departamenta ietvaros medicīniskajā komisijā un pieņemot medicīniskās izziņas no skolēniem, lai nozīmētu un organizētu mācības mājās, varēja novērot tendenci ar katru gadu palielināties skolēnu skaitam, kuriem nozīmētas mācības mājās.
Sarunās ar skolēniem, vecākiem un pārskatot diagnozes, radās priekšstats, ka ne visiem skolēniem mācības mājās ilgstošā laika periodā ar diagnozēm, kuru pamatā ir psihosomatiski traucējumi, ir piemērotākā izglītības organizēšanas forma. Līdz šim to neviens nav pētījis un dotajā dzīves situācijā, kad pieaug skolēnu skaits, kuri mācās mājās, veiktais pētījums ir aktuāls, lai pārliecinātos, ka tiek nodrošināta izglītības kvalitāte un likumā paredzētās tiesības skolēniem saņemt izglītību atbilstoši savām spējām un vajadzībām.
Atslēgvārdi:
Ilgstoši slimojošie – skolēni, kuri veselības traucējumu dēļ ilgāk par mēnesi nespēj apmeklēt skolu;
Mācības mājās – izglītošanās iespēja ārpus izglītības iestādes ilgstoši slimojošiem skolēniem;
Psihosomatiski traucējumi – psiholoģiskas dabas slimības ar izmaiņām orgānos;
Izglītības programma – vispārējo izglītību reglamentējošs dokuments, kurā noteikts tās saturs, mērķis, uzdevumi, realizācijas gaita, īstenošanai nepieciešamais finansu līdzekļu pamatojums. Many years working for the medical commission in Educational, Youth and Sprots Department and receiving health certificates from pupils in order to appoint and organize studies at home, there could be observed a tendency of growth with each year in the number of pupils who were appointed for studies at home.
In conversations with pupils, parents and revising diagnosis there appeared a concept that in a long run not for all the pupils with pshychosomatic disorders studying at home is the most appropriate solution. Up to date nobody has made a research of this and now in the current situation when the number of pupils studying at home has grown, this investigation is an issue to verify that the quality of education and the pupils’ rights to recieve the education according to their abilities and requirements defined by legislation is ensured.
Key words:
Continuously Ill – pupils, who cannot go to school for more than one month, for the reason of health disorders;
Studies at Home – studies externally from the educational establishment for continuously ill pupils;
Psychosomatic Disorders – psychological illness with changes in organs;
Educational Program – a document regulating the general education, in which there is stated content, aim, tasks, implementation process, time and statement of financial aids in order to bring it into effect.