Latviešu valodas un literatūras lasītprasmes apguve 5.klasē mazākumtautību izglītības programmā
Author
Belonožkina, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Papule, Evija
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Latviešu valodas un literatūras lasītprasmes apguve 5. klasē mazākumtautību izglītības programmā.
Darba autors: O. Belonožkina.
Darba vadītājs: Mag. paed. E. Papule.
Darba saturs: ievads, 3 nodaļas, secinājumi, 5 pielikumi.
Darba mērķis: izpētīt lasītprasmes izmantošanu komunikatīvās pieejas realizēšanā latviešu valodas stundās kā otrās valodas programmā 5. klasēs.
Diplomdarba teorētiskā daļa balstās uz Laivenieces D., Preta D., Ptičkinas Ā., Runes M., Rudzīša J., Svences G., Tūnalas E., ”Mūsdienu metodiskās rokasgrāmatas skolotājiem’’ u.c. autoru atziņām.
Teorētiskajā daļā analizēti tādi jautājumi:
1.Komunikatīvā pieeja latviešu kā otrās valodas apguves procesā .
2.Standartu analīze.
3.Pamatizglītības programmas analīze.
4.Mācību grāmatu analīze.
5.Skolēnu vecumposma psiholoģiskais raksturojums.
Diplomdarba praktiskajā daļā veidoti 5 lasīšanas uzdevumi ar pirmslasīšanas, lasīšanas un pēclasīšanas aktivitātēm, approbēti, analizēti skolēnu darba rezultāti, aptaujas lapu viedokļi par izpildītajiem uzdevumiem. Lasīšanas uzdevumi palīdz attīstīt skolēnu lasītprasmi un veidot pozitīvu attieksmi pret mācību procesu un var tikt izmantoti kā pielikums LAT – 2 mācību grāmatai 5. klasei.