• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu sadarbības prasmju attīstības veicināšana dabas zinību stundās 2.klasē, izmantojot grupu darbu

Thumbnail
View/Open
299-3701-Elerte_Vita_SkPa010005.pdf (891.8Kb)
Author
Elerte, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs „Skolēnu sadarbības prasmju veicināšana dabaszinību stundās 2. klasē, izmantojot grupu darbu”, ietver teorētisko daļu un praktisko daļu, kas satur pētījumu, balstoties uz teorētisko materiālu kopumu par sadarbības prasmju veicināšanu, grupu darbu kā mācību organizācijas formu, dabaszinību priekšmetu mācību programmā. Darba teorētiskā daļā apkopoju dažādu pētnieku viedokļus par sadarbības prasmēm, kā arī, kādas ir sadarbības prasmju īpatnības sākumskolā, kā veicināt sadarbības prasmes. Noskaidroju arī to, cik liela loma skolēnu sadarbības veicināšanā ir zinošam pedagogam. Savā pētījumā iepazinu, ka sadarbības prasmes veicināšanu, var attīstīt, izmantojot grupu darbu. Iepazinu dažādu autoru piedāvātos praktiskos paņēmienus grupu darbā, kas apzināti virzīti, lai tiktu attīstīta sadarbība. Tika izveidota izmantojamā programma sadarbības prasmju veicināšanai, dabaszinību stundās 2. klasei, izmantojot grupu darbu. Atslēgvārdi: sadarbības prasmes, dabaszinību stundas sākumskolā, grupu darbs.
 
Graduate thesis „Enhancing pupils` cooperation skills in nature science lessons for 2nd class using group work” includes the theoretical part and the practical part that contains study based on a theoretical material on cooperation skills enhancement, group work as a learning organization form in nature science subject. In the theoretical part different scholars` opinions about cooperation skills, their specificities in primary school as well as how to enhance them are summarized. It is also clarified what role in enhancing pupils` cooperation has a knowledgeable teacher. In my study I learned that cooperation skills enhancement could be achieved by a group work. I learned different authors` proposed practical methods of group work that are intentionally guided to develop cooperation. Applicable programme for enhancement of cooperation skills in nature science lessons for 2nd classes by using group work was developed. Keywords: cooperation skills, nature sciences lessons in primary school, group work.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10570
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV