Daba- palīgs logopēda darbā ar 1.klases skolēniem, kam ir valodas sistēmas nepietiekama attīstība
Author
Apsīte, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek skatīta dabas apzināšanās būtība, tās
aktualitāte, kā arī piemērotākās mācīšanas metodes saistībā ar
dabu.
Cilvēks ir Dabas daļa un nāk pasaulē, lai līdz galam paliktu nemitīgā
saskarē ar Dabu, tāda ir darba galvenā doma. Dabu var uzskatīt par
bērna domāšanas un valodas pirmavotu.
Lai veicinātu valodas un dažādu spēju attīstību, kā arī roku sīkās
muskulatūras pilnveidošanu, tiek piedāvāti vingrinājumi un
dažādi darbiņi, kuros tiek izmantoti daudzveidīgi dabas materiāli.
Darba mērķis - izstrādāt un pārbaudīt praksē eksperimentālo
uzdevumu sistēmu pirkstu vingrināšanai saistībā ar dabu un
dabas materiāliem.
Darba galvenais secinājums ir šāds: ja bērnu pirksti tiek
vingrināti, lai attīstītos īpaši jūtīga tauste, sekmīgi
veidojas fonemātiskie iemaņu ceļi galvas smadzenēs, pilnveidojas un
bagātinās vārdu krājums, runas gramatiskā joma un saistītā runa.
Mērķis tika īstenots reālā praktiskā darbībā.
Daba, dabas materiāli, logopēdija, logopēds, valodas sistēmas
nepietiekama attīstība, korekcijas darbs, jaunākā skolas vecuma
bērni. There we have a look about the
nature essence, its actuality, and also the necessary learning
methods connecting with nature.
The human is a part of the nature and comes to this world for to be
continuous contact with the Nature that is the main idea of the work.
The nature we consider the original source of the child’s
thinking and language. To promote the language and the development of
the different skills and also the improvement of the hands
smallest musculature, I have offered exercises and different work,
where we can use different kinds of the nature’s materials. The
aim of the work is to work out and check in practice work the system
of experimental tasks for fingers exercises connecting with the
nature and its materials.
The main conclusion of the work is - if the children’s
fingers are practiced, for development special sensitive touch,
it’s very successful for making phonematical skills and ways in
the brain, we can improve and make richer the word’s reserve,
the contact speech and the grammar sphere.
The aim has done in real practice work.