Spēle un rotaļa kā mācību metode valodas attīstības sekmēšanā skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Author
Jerāte, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žīmante, Kaiva
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis: Izzināt spēles un rotaļas nozīmi valodas attīstības sekmēšanā speciālās skolas pirmās klases skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz S. Liepiņas, S. Tūbeles, D. Lieģenieces, I.Miltiņas, I. Freimanes, A. Karules, Ž .Piažē atziņām. Teorētiskajā daļā apskatīti šādi jautājumi:
1.Skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem personības veidošanās un valodas īpatnības
2.Rotaļu un spēļu izmantošanas iespējas valodas attīstībā
3.Rotaļa un spēle kā mācību metode valodas attīstības sekmēšanā pirmās klases skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem
Pētījuma praktiskajā daļā, izmantojot pētīšanas metodes , izanalizēju spēles un rotaļas ietekmi uz pirmās klases skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem valodas attīstību. Pamatojoties uz analīzi, piedāvāju spēļu un rotaļu kompleksu valodas attīstības sekmēšanai gan pirmsābeces, gan ābeces periodam. Balstoties uz veiktā pētījuma rezultātiem var secināt, ka pētījuma gaitā atlasītās un realizētās spēles un rotaļas fonemātiskās dzirdes attīstīšanai, komunikācijas veicināšanai, vārdu krājuma paplašināšanai un valodas gramatiskās uzbūves uzlabošanai ir devušas pozitīvus rezultātus, kuri sekmējuši 1. klases skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem valodas attīstību. Content: 57 pages,14 pictures, 5 tables,40 analyzed literature sources.
Goal of the research: Research the importance of games and musical activities in speech development in first grade special education students with mental development disabilities.
Theoretical part of research is based on conclusions of S.Liepina , S. Tubele, Lieģeniece, I.Miltiņa, I . Freimane, A. Karule, Z .Piaze
The following questions addressed:
1. Personality development and speech problems in students with mental disabilities
2. The possibility of the use of games and plays for speech development
3. Games and musical activities as a teaching method to promote speech development in students/pupils with mental development disabilities
Practical part contains analysis of influence of games and musical activities in speech development onto first grade students with mental disabilities. Based on research, the sample of games and musical activities are offered to improve speech development in pre-reading and reading developmental stages.
The research shows that games and musical activities for improvement of phonetic hearing, expansion of vocabulary, and enrichment of grammar have showed positive results. These games and plays have improved language skills of first grade students with mental disabilities.