Fonemātiskās uztveres loma rakstu valodas pilnveidošanā skolēniem ar GAT speciālajā sākumskolā
Author
Baltcere, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs ir izstrādāts balstoties uz teorētiskās literatūras analīzi, autores praktisko pieredzi un ilggadīgu darbu speciālajā skolā.
Diplomdarbs sastāv no teorētiskās daļas, kurā apskatīti jautājumi, kas saistīti ar valodas fonemātisko komponentu veidošanās procesu, rakstu valodas traucējumiem un sākumskolas skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem psihiskās attīstības un izziņas procesu īpatnībām, un praktiskās daļas, kura balstīta uz speciālās skolas 2. klases skolēnu ar garīgās attīstības traucējumiem rakstu valodas izpēti, didaktisko rotaļu pielietojumu fonemātiskās uztveres, analīzes un sintēzes iemaņu veidošanā un korekcijā.
Darba autore ir iedziļinājusies metodiskajā literatūrā dotajos ieteikumos par skaņu izrunas un fonemātiskās dzirdes traucējumu novēršanu , akcentējusi korekcijas darba nozīmi rakstītprasmes apguvē.
Autore ir izdarījusi secinājumus par fonemātiskās uztveres lomu rakstu valodas pilnveidošanā skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem speciālajā sākumskolā. The diploma work consists of the theoretical part, where the questions are discussed, which are connected with the forming process of the phonemetic components of the language, the disturbance of the writing language and with the peculiarities of the processes of mental development and cognition of the pupils studying at elementary school who are with the disturbance of mental development , and the practical part which is based on the research of the writing language of the pupils in form 2 with the disturbance of the mental development at the special school , with the application of the didactic games in the forming and the correction of the phonemetic perception, analysis and the synthesis.
The author of the work has gone into details of the given advices in the methodological literature about the prevention of the disturbances of the articulation of sounds and phonemetic hearing, has emphasized the significance of the work mastering the skill of the writing.
The author has drawn a conclusion about the role of the phonemetic perception in the improvement of the writing language of the pupils with the disturbances of mental development in the special elementary school.