Show simple item record

dc.contributor.advisorRaščevska, Malgožataen_US
dc.contributor.authorKārkliņa, Zaigaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:03:02Z
dc.date.available2015-03-23T13:03:02Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other6439en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10690
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot 1) Kādas pastāv saistības starp Ikdienas kreativitāti, Smiekliem un Emocionālo inteliģenci? 2) Vai pastāv Emocionālās inteliģences un Ikdienas kreativitātes atšķirības tiem studentiem, kas smejas reti un kas smejas bieži? 3) Vai pastāv Ikdienas kreativitātes, Emocionālās inteliģences un Smieklu biežuma atšķirības studentiem, kuru mācību process ir vai nav saistīts ar radošu darbību? Pētījumā piedalījās studenti vecumā no 17 līdz 25 gadiem (N=57). Izlases vidējais vecums 19, 56 gadi, 93% sievietes, 7% vīrieši. Izlase veidota no divām grupām, kur vienas grupas pārstāvjiem mācību process ir saistīts ar radošu darbību (N=30), bet otriem nav (N=27). Pētījumā izmantotas: Ikdienas kreativitātes aptauja (M.Raščevska, 2007, nepublicēts materiāls), Aptauja par Smieklu biežumu (Z.Kārkliņa, 2007, nepublicēts materiāls) un Bar-On Emocionālās inteliģences aptauja (Bar-On, 1999). Pētījumā tika konstatēts, ka Ikdienas kreativitāte (Summārā skala) ir statistiski nozīmīgi saistīta ar Smieklu biežumu (pēc pašvērtējuma), bet nav statistiski nozīmīgi saistīta ar Smieklu biežumu pēc citu vērtējuma. Ikdienas kreativitāte (Summārā skala) ir saistīta arī ar Emocionālās inteliģences interpersonālo, intrapersonālo un vispārējā garastāvokļa faktoriem. Studenti, kas smejas biežāk, ir optimistiskāki un jūtas laimīgāki kā tie, kas smejas reti. Pārējos Emocionālās inteliģences faktoros un visās Ikdienas kreativitātes skalās nepastāv atšķirības starp studentiem, kuri smejas bieži un kuri smejas reti. Atšķirības starp studentiem, kuru mācību process ir vai nav saistīts ar radošu darbību, pastāv vienīgi radošo darbu veikumā, kas pirmajā grupā ir lielāks. Pārējās Ikdienas kreativitātes skalās un visos Emocionālās inteliģences faktoros nepastāv atšķirības starp studentiem, kuru mācību process ir vai nav saistīts ar radošu darbību. Atslēgas vārdi: Ikdienas kreativitāte, Smiekli, Emocionālā inteliģence.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research was to find out 1) What is the connection between Everyday Creativity, Laughter and Emotional Intelligence? 2) Are there differences in Emotional Intelligence and Everyday Creativity between the students who laugh rarely and those who laugh often? 3) Are there differences in Everyday Creativity, Emotional Intelligence and Laughter between students whose study process is or is not related to creative work? Participants in the project were students aged between 17 and 25 (N=57). The average age of the representative sample is 19.56 years, 93% are female, 7% male. The representative sample consists of two groups; the learning process of students of one group is related to creative activities (N=30), to students of the other there is no such relation (N=27). Materials used in research: Questionnaire of Everyday Creativity (M.Raščevska, 2007, unpublished material), Questionnaire of frequent cy of Laughter (Z.Kārkliņa, 2007, unpublished material), Emotional Quotient Inventory (Bar-On, 1999). It was found in the research that there exists as statistically significant relevance between Everyday Creativity (Summary scale) and frequency of Laughter (according to self-evaluation), but there is no statistically significant connection between Everyday Creativity and frequency of Laughter as evaluated by others. Everyday Creativity (Summary scale) also correlates with interpersonal, intrapersonal and general mood factors of Emotional Intelligence. Students who laugh more often are more optimistic and feel happier than those who laugh rarely. In terms of other factors of Emotional Intelligence and all scales of Everyday Creativity, there is no difference between students who laugh rarely and who laugh often. Differences between students who are or are not related to creative activity exist only in terms of creative works produced, the number of which is greater in the first group. In the rest of Everyday Creativity scales or in any of factors of Emotional Intelligence, there are no differences between students whose learning processes are or are not related to creative activity. Keywords: Everyday Creativity, Laughter, Emotional Intelligence.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleIkdienas kreativitātes saistība ar smiešanos un emocionālo inteliģencien_US
dc.title.alternativeEveryday Creativity, Laughing and Emotional Intelligenceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record