Skolēnu mācību motivācijas traucējošo faktoru noteikšana 5.klasē
Author
Veisa, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šteinberga, Agnese
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Zinātnieki visā pasaulē ir pievērsušies jautājumam, lai noskaidrotu aspektus, kas ietekmē cilvēka vēlmi mācīties un iegūt labu izglītību, t.i. mācību motivācijas problēmu. Tāpēc izglītība mūsdienu sabiedrībā ir viena no galvenajām prioritātēm. Sabiedriskās pārmaiņas padara izglītību par nākotnes kvalitātes noteicēju, jo cilvēkiem tiek dota iespēja iegūt izglītību, būt zinošiem un konkurētspējīgiem darba tirgū.
Bakalaura darbā pētīta skolēnu mācību motivācija pamatskolas 5.klasēs un noteikti tās iespējamie traucējošie faktori.
Pusaudža vecumposms ir viens no pretrunīgākajiem un sarežģītākajiem. Pusaudži vēlas pašapliecināties, nereti viņiem rodas problēmas mācībās un ģimenē. Tādēļ šajā vecumposmā ir īpaši svarīgi motivēt pusaudzi mācīties, nodarboties ar ko lietderīgu un arī svarīgs moments, vai bērni ir motīvēti mācīties, jo daudzi skolēni nesaprot izglītības nozīmi.
Pētījuma bāze: Rīgas Ukraiņu vidusskola: 1.posmā – 59 5.-9.klašu skolēni, 2.posmā - 18 5. klases skolēni.
Bakalaura darbs sastāv no ievada, 4 nodaļām, 6 apakšnodaļām, nobeiguma, avotu un literatūras saraksta ar 20 izmantotām vienībām.
Atslēgvārdi: motivācija, mācības, motīvs, stimuls, pusaudzis, pamatskola. Scientists around the world have turned their attention to the problem of finding out the aspects which determine one’s wish to learn and get good education, i.e. to the problem of learner’s motivation. Modern society consider education to be one of the top priorities. Social changes make people realize that it is education which determines the quality of one’s future and they are given every opportunity to get education to become knowledgeable and competitive.
The Paper deals with the problem of learners’ motivation in the 5th forms of Primary school and points out what the possible disturbing factors are.
The period of teen years is one of the most complex and conflicting. Students in their teens try to get self – assertion and often face problems arising both from their families and school. That is why it is especially important to motivate students in their teens to learn and take up some useful activities, as well as to explain what the role of education is, as many students just do not understand its importance.
The basis f the research: Riga Ukrainian Secondary school: the 1st stage – 59 students of 5th – 9th forms, the 2nd stage – 18 students of the 5th form.
The Bachelor Paper consists of introduction, 4 chapters, 6 subchapters, conclusion, a list of sources and literature comprising 20 items.
Key words: motivation, studies, motive, stimulation, a teenager, Primary school.