Valodas prasmju attīstīšanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Laube, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Valodas prasmju attīstīšanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem. Autore: Jolanta Laube. Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. Sarmīte Tūbele.
Pētījuma jautājums: Kā bērna valodas prasmes attīstās vecumā no 1 – 3 gadiem?
Pētījuma priekšmets: bērna valodas prasmes.
Pētījuma objekts: bērni vecumā no 1 - 3 gadiem.
Pētījuma mērķis: bērna valodas prasmju attīstība pirmsskolas vecumā.
Darbs satur 83 lapaspuses bez pielikumiem. Kopumā darbs satur 24 pielikumus.
Darbam ir divas daļas: teorētiskā un praktiskā. Teorētiskās daļas gaitā ir pētīta un analizēta bērna personības, bērna valodas attīstība, kā arī pētīti un analizēti valodas traucējumi. Praktiskajā daļā ir veikts pētījums par to kā attīstās valodas prasmes, veikts salīdzinājums starp bērniem ar valodas traucējumiem un bērniem bez valodas traucējumiem.
Praktiskā pētījuma gaitā ir veikti praktiski uzdevumi, kuriem veikta analīze. Lielākoties pētījumi ir veikti ar mērķi redzēt to, kā valodas attīstība ir virzījusies uz priekšu.
Galvenais secinājums, kas iegūts veicot šo bakalaura darbu ir: darbojoties ar bērnu - veicot dažādus vingrinājumus, rotaļas, tas progresīvi sekmē bērna valodas attīstību.
Darba pielikumos ir apskatāmas valodas attīstības kritēriju tabulas, praktiski veikto uzdevumu apraksti.
Bakalaura darba autore iesaka šo darbu lasīt visiem, kuriem tas interesē, bet galvenokārt esošajiem un topošajiem vecākiem un pedagogiem. The title of assignment is “An Opportunity of language knowledge development for elementary school children”. The author is Jolanta Laube. The foreman is Sarmite Tubele.
The issue of research is to find out the development of language for kids in the age from 1 year to 3.
The purpose of research is to review the opportunity of language knowledge development for elementary school children.
The assignment consists of 94 pages without appendixes. The total number of appendixes is 23.
The work contains of two parts: theoretical and practical. The theoretical part analyses the kids’ personality, development of their language and looks at defects of language. The practical part goes through the development of language, compares two groups of kids: with and without defects of language.
Practically several tasks had been analysed. Mostly the research was being made on purpose to look to the process of language development.
The main conclusion has been made is that it is necessary to exercise with children and to play with them. All this promotes the development of language. The appendixes show some charts and description of issues.
The author recommends t read this assignment to all interested persons and especially to existent and prospective parents and pedagogues.