Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorKuhto, Karīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:05Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:05Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10110en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10829
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir “Lasīšanas aktivitātes – veids kā veicināt skolēnu interesi par lasīšanu angļu valodas stundās 10. klasē”. Šī tēma tika izvēlēta, jo komunikācija ir viena no svarīgākajām cilvēku dzīves daļām un arī lasīšana ir daļa no tās. Diplomdarba autore ir novērojusi, ka skolnieki reti kad izvēlas lasīšanu kā savu hobiju, tāpēc Diplomdarba mērķis ir vecināt skolēnu interesi par lasīšanu angļu valodas stundās izmantojot lasīšanas aktivitātes. Gadījuma izpēte tika izvēlēta kā izpētes metode un aptauja un novērojumi tika izvēlēti kā informācijas ieguves rīki, lai sasniegtu Diplomdarba mērķi. Ar gadījuma izpētes palīdzību, Diplomdarba autore vēlējās noskaidrot skolnieku attieksmi pret lasīšanu, un, balstoties uz anketas rezultātiem, izstrādāt kritērijus lasīšanas uzdevumu atlasei. Anketa tika izdalīta divām desmito klašu grupām. Gadījuma izpētē tika lasīti teksti un izmēģinātas dažādas aktivitātes, un pēc kurām skolēniem bija jāaizpilda aptaujas, kurā viņi vērtēja tekstu un uzdevuma intereses pakāpi. Pēc gadījuma izpētes, vēl viena aptauja tika izveidota, lai noskaidrotu kā ir izmainījies skolēnu viedoklis par lasīšanu angļu valodas stundās un, vai viņi vēlētos lasīt papildus arī turpmāk. Aptaujas rezultātos var redzēt, ka lielākā daļa vēlētos lasīt papildus materiālus un tekstus, kā arī pildīt dažādas interesantas aktivitātes paralēli tiem, kaut arī vēl joprojām ir skolēni, kur par to šaubās. Tas liecina par to, ka skolotājai būtu jāveic vēl papildus novērojumi, lai redzētu kādi uzdevumi izraisa lielāku interesi un nākotnē veidojot aktivitātes, jāņem šos kritērijus vērā. Diplomdarba autore arī secina, ka papildus kritērijiem, kuri tika izveidoti pēc literatūras analīzes un aptaujas rezultātiem (ka tekstam ir jārosina skolēnu interesi, tam ir jāatbilst skolēnu interesēm, lasīšanas aktivitātes nedrīkst atbaidīt skolēnus ar savu grūtības pakāpi, aktivitātei ir jābūt rosinošai, tā var uzreiz nesniegt visu informāciju un aktivitātēm jābūt dažādām) ir vēl trīs faktori, kuri rosina skolēnu interesi lasīšanas procesa laikā un tie ir: dažādība/ neparastums, iespēja komunicēt un izklaidējošs motīvs.en_US
dc.description.abstractThe theme of the Diploma Paper is “Reading activities as a means of raising interest in the English language classes in Form 10”. This topic was chosen as communication is a very important part of people’s daily life and reading is also a part of it. The author of the Diploma Paper has observed that students rarely choose reading as their hobby that is why the aim of the Diploma Paper is to raise students’ interest in reading in the English language classes with a help of reading activities. The Case study was used as a research method and questionnaire, feedback and observation was used as a data collection method to reach the aim of the Diploma Paper. The Case study was carried out to find out students’ opinion about reading in the English language classroom in the Form 10. The case study consisted of three steps – pre-questionnaire, reading activities tried out in the Form 10 and post-questionnaire. The pre-questionnaire was designed and distributed among the students in the Form 10, in two groups, to find out their attitude to reading. As well as the results of the pre-questionnaire were used to work out the criteria for the selection of the reading materials and tasks. In the Case study, different texts and activities were tried out and after each activity, students’ feedbacks about the text and the activity appointed by the teacher, were gathered. The post-questionnaire was distributed to students to find out whether they would like to continue reading additional materials and doing interesting activities. Results showed that students like to read and the case study, from the author of the Diploma Paper opinion, was successful, as the majority of them would like to continue reading additional materials. At the same time, there were also students who doubted whether they want to do the intensive reading, which shows that teacher must pay special attention and observe which reading tasks raise their interest and to use these observations in practice. The author of the Diploma paper also concludes that additionally to the criteria which were compiled after the study of literature and the results of the pre-questionnaire (the text should be selected according to students’ interest, the tasks should be challenging, but at the same time it should not discourage students with its difficulty, it can have a gap of knowledge / experience, it should raise students’ curiosity and they should be varied), there are three more factors which influence students’ interest rate in the process of reading and they are: variety or unusualness, entertainment and communication.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLasīšanas aktivitātes – veids kā veicināt skolēnu interesi par lasīšanu angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativeReading Activities as a Means of Raising Students’ Interest in Reading in the English Language Classes in Form 10en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record