Mācību tēmas „Cilindriskais adījums- pulsa sildītājs” apguve mājturības un tehnoloģiju stundās 7. klasē
Author
Jaundžeikare, Ausma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Melnbārde, Helga Ingeborga
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir “Mācību tēmas “Cilindriskais adījums – pulsa sildītājs'' apguve mājturības un tehnoloģiju stundās 7.klasē''.
Šī tēma izvēlēta, lai popularizētu tautas kultūras mantojumu, radot skolēnos interesi par pulsa sildītājiem un to praktisku pielietojumu mūsdienīgā apģērbā.
Diplomdarbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras saraksta un pielikumiem.
Diplomdarba mērķis ir izstrādāt tēmas ''Cilindriskais adījums - pulsa sildītājs'' apguves iespējas mājturības un tehnoloģiju stundās 7.klasē.
Darba pirmajā daļā tiek apskatīti baltu tautu etnogrāfiskie pulsa sildītāji kā tautastērpa sastāvdaļa. Tiek iepazītas etnogrāfiskā ornamenta rakstu zīmes un pulsa sildītāju dažādās pielietojuma iespējas. Diplomdarba otrajā daļā tiek sniegts ieskats dažādu krāsu salikumos, pulsa sildītāju kompozīciju veidošanas iespējās un rotāšanā. Darba trešajā daļā tiek izpētīti pamatizglītību reglamentējošie dokumenti un pusaudžu attīstības īpatnības. Atbilstoši tam tiek izvēlētas mācību formas un metodes, vērtēšanas kritēriji. Tiek izstrādāts atbilstoši izraudzītajai tēmai stundu tematiskais plāns. Darba ceturtajā posmā tiek atspoguļotas novadītās mācību stundas un veikti secinājumi. Pielikumos ir redzami gan sagatavotie materiāli, gan skolēnu veiktie uzdevumi, gan aptaujas anketas. The theme of the Diploma Paper is “Acquisition of the study theme “Cylindric Knitting – Pulse Warmer'' during the lessons of domestic economy and technology in form 7''.
This theme was chosen to popularize the cultural heritage of our nation creating an interest in students about the pulse warmers and their practical usage in modern clothing. l
The Diploma Paper consists of the introduction, four chapters, conclusion, list of literature and appendices.
The aim of the Diploma Paper is to work out the possibilities of acquisition of the theme '“Cylindric Knitting – Pulse Warmer'' during the lessons of domestic economy and technology in form 7.
The first chapter of the Paper describes the ethnographic pulse warmers of the Baltic nations as parts of their national costumes. There are introduced the written signs of ethnographic ornaments and the different possibilities of usage of pulse warmers. The second chapter gives an insight into different colour combinations, possibilities of creating compositions for pulse warmers and decoration. ~The third chapter of the Paper investigates the normative acts referring to Basic education and the specific features of development of teenagers. Study forms and methods as well as evaluation criteria have been chosen according to them. The thematic lesson plan has been worked out according to the theme chosen. The fourth chapter of the Paper reflects the lessons organized and the made conclusions made. The appendices contain both the materials prepared and also tasks performed by the students as well as questionnaires.