Show simple item record

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Ritaen_US
dc.contributor.authorŅikiforova, Aļonaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:07Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:07Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10300en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10836
dc.description.abstractMūsdienās sākumskolas skolēni sāk mācīties angļu valodu. Rīgas vidusskolās viņi sāk mācīties svešvalodu no 3. klases. Liela problēma ir tā, ka darba autore novēroja, daži no viņiem nav motivēti stundās. Šī Diplomdarba autore nolēma, ka stāsti var palīdzēt atrisināt šo problēmu. Darba mērķis bija kā sākumskolas skolēniem iespējams paaugstināt motivāciju izmantojot stāstus. Mērķa sasniegšanai autore izstudēja literatūrā sākumskolas skolēnu raksturojumu, stāstus izmantošanu angļu valoda stundās un studentu motivāciju. Kā arī tika novadītas stundas ar dažādu stāstu un uzdevumu izmantošanu. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Rīgas Privātās skolas „Maxvel” 4. klasē. Lai sasniegtu darba mērķi tika izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes. Tika veikta stundu novērošana, lai uzzināt skolēnu zināšanu un motivācija līmeni. Pēc tam tika izstrādāta anketa, kuras mērķi bija noteikt skolēnu priekšrocības stāstu lasīšanai, ka arī tika novadītas 3 stundas pamatojoties uz skolēnu priekšrocībām, lai noskaidrotu vai stāsti paaugstināja viņu motivāciju mācīties angļu valodu. Nākošais solis bija, ka skolēni aizpildīja citu anketu, kuras mērķi bija noteikt viņu attieksmi pret stundām, kurās tika izmantoti stāsti. Beigās tika veikta anketēšana, lai noskaidrotu skolēnu motivācijas līmeni pēc novadītajām stundām. Pēc datu analīzes bija konstatēts, ka skolēnu motivācija ar stāstu palīdzību bija paaugstināta. Sākumā autore ievēroja, ka skolēni nav ieinteresēti mācīties angļu valodu. Viņi negribēja lasīt, attīstīt citas valodas iemaņas, veikt dažādus uzdevumus un klausīt skolotāju.. Pēc pirmās anketas autore noskaidroja, ka visiem 12 skolēniem patīk lasīt stāstus, kā arī patīk stāsti ar bildēm. 50% no tiem patīk lasīt par dzīvniekiem, 33% patīk lasīt par cilvēkiem un 17 % patīk lasīt par augiem. Pēc otrās anketas analīzes kļuva skaidrs, ka visi skolēni vēlētos turpināt veikt šādus uzdevumus un lasīt stāstus angļu valodas stundās. Pēdējā anketā lielai klases daļai, 8 skolniekiem, bija augsts motivācijas līmenis un 4 no 12 skolēniem bija vidējs motivācijas līmenis. Nebija neviena skolēna ar zemu motivācijas līmenien_US
dc.description.abstractNowadays young learners start to study the English language. They start to study the foreign language from the third grade in Raga Secondary Schools. The author has observed that the big problem is that some of them are not motivated in the lessons. The author of this Diploma Paper decided that stories can help to solve this problem. The aim of the Paper was to examine how to increase motivation of young learners using stories. To achieve the aim the author studied theoretical literature about young learners’ characteristics, about using stories during the English lessons and students motivation. Different stories and activities also were practiced at the lessons. The case study was conducted in Riga Private School “Maxvel” in the 4th form. The different methods were used for collecting the data in order to reach the aim of this Paper. First of all, the observation of the lesson was made with the aim to find out the level of students’ knowledge and motivation. After that, the questionnaire was made with the aim to find out students preferences in reading stories and the 3 lessons were carried out according to students’ preferences to clarify whether stories increase their motivation in the English language learning. The next step was that students completed the questionnaire with the aim to find out their attitude towards the reading lessons based on stories. Finally, the last questionnaire was made to examine the level of students’ motivation after the conducted lessons. The analyses of the data obtained revealed that students’ motivation was increased with the help of stories. At the beginning the author saw that students were not interested in the English language learning. They did not want to read, developed other language skills, did different exercises and listen to the teacher. After the first questionnaire the author noticed that all 12 students liked to read stories as well as they liked pictures in the stories, but 50% of them liked to read stories about animals, 33% liked to read about people and 17% liked to read about plants. After the second questionnaire it became understandable that all students would like to continue such activities and reading stories in the English classes. The biggest part of the class, it was 8 students, had the high level of motivation and 4 out of 12 had the middle level of motivation after the last questionnaire. There was nobody who had the low level of motivationen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleStāsti studentu motivācijas paaugstināšanai angļu valodas stundās sākumskolāen_US
dc.title.alternativeStories to Increase Students' Motivation in English Lessons in Primary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record