• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kreativitātes attīstība ar rakstīšanas grupas procesa palīdzību svešvalodas stundās vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-10403-Ludmila_Artamonova_SkVa030020.pdf (2.622Mb)
Author
Artamonova, Ludmila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sokolova, Valentīna
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Šajā diplomdarbā tiek izpētīta kreativitātes attīstība ar rakstīšanas grupas procesa palīdzību svešvalodas stundās. Teorētiskā daļā ietilpst kreativitātes jēdziens, kreatīvās rakstīšanas mērķi un zinātniskās koncepcijas, kā arī kreatīvās un kooperatīvās rakstīšanas vērtība svešvalodas stundās pasniegšanā. Līdz ar to diplomdarbā iekļautas dažas metodes un kreatīvo rakstīšanas spēļu piemēri, ko ir vērts izmantot grupas darbiem svešvalodu pasniegšanā vidusskolā. Teorētiskā pētniecības darba gaitā tika izstrādāti un izmēģināti radoši uzdevumi, kas pozitīvi ietekmē radošo domāšanu un valodas mācības procesu, kā arī komunikatīvās spējas starp skolēniem. Ar nodarbību novērošanu un pedagoģiskajā izmēģinājumā iegūto rezultātu palīdzību tika noskaidrots, ka skolēni izpildīja radošus rakstīšanas uzdevumus grupā ar prieku. Ar kreatīvās rakstīšanas grupās izmantošanu radošā domāšana tiek attīstīta, mācības motivācija un interese tiek paaugstināti, grupas dinamika tiek uzlabota un līdz ar to arī rakstīšanas spējas. Kreativitāte ir dzīvās un harmoniskās sabiedrības svarīgs faktors. Skolotājs vai skolotāja, kam ir pazīstamas kreatīvās rakstīšanas metodes un pamatlikumi, spēj attīstīt arī skolēnu kreativitāti un oriģinalitāti.
 
In der angegebenen Diplomarbeit wird die Entfaltung der Kreativität der Oberstufenlerner durch Schreiben als Gruppenprozess des FSU erforscht. Dabei umfasst die theoretische Forschungsarbeit sowohl den Kreativitätsbegriff, kreatives Schreiben, Ziele und wissenschaftliche Konzepte des kreativen Schreibens, als auch Stellenwert des kreativen und kooperativen Schreibens im Fremdsprachenunterricht. Ebenfalls wird ein Überblick Ņber einige Verfahren des Schreibspielens angeboten, die empfehlenswert fŅr Gruppenarbeit im Fremdsprachenunterricht in der Oberstufe sind. Infolge theoretischer Forschungsarbeit wurden kreative Übungen, die schĻpferisches Denken entwickeln und sowohl den Sprachlernprozess als auch die kommunikative Kompetenz zwischen Lernenden gŅnstig beinflussen kĻnnen, entworfen und ausprobiert. Es ließ sich feststellen, dass die Lernenden Spaß am Schreiben des Textes in Gruppen haben. Durch den Einsatz von dem kreativen Schreiben in Gruppen wird Kreativität entwickelt, Lerninteresse und -motivation gesteigert, Phantasie entfaltet, die Gruppendynamik und als Folge die Schreibkompetenz verbessert. Kreativität ist ein bedeutsamer Faktor einer lebendigen und harmonischen Gesellschaft. Die Lehrkraft, die mit den Grundgesetzen und Methoden des kreativen Schreibens bekannt ist, kann die Kreativität und Originalität auch bei den Lernenden entwickeln lassen.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10843
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV