Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorZaikeviča, Kristīneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:10Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:10Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other10419en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10846
dc.description.abstractPēdējā laikā hiperkatīvo bērnu skaits skolās pieaug, tādēļ skolotājiem ir jāapzinās šīs problēmas esamība un jābūt gataviem mainīt un dažādot atšķirīgas metodes un pieejas, lai spētu mācīt šos bērnus efektīvāk un kvalitatīvāk tā, lai viņi tiek veiksmīgi iesaistīti mācīšanas un mācīšanās procesā. Tā kā ir aizvien vairāk un vairāk bērnu ar hiperaktivitātes iezīmēm, cilvēkiem jāsaprot šīs diagnozes nopietnību tāpat, kā šīs diagnozes cēloņus un simptomus. Tajā pašā laikā skolotājiem jābūt gataviem strādāt ar šadiem bērniem un izprast viņu īpašās vajadzības un apstākļus. Diplomdarba gadījuma pētījums tika veikts ar mērķi pierādīt valodas mācišanās kustībā metodes efektivitāti darbā ar hiperkatīviem bērniem 3. klasē. Informacijas iegūšanai tika veikti 3. klases novērojumi un veikta aptauja starp angļu valodas skolotājiem. Iegūtā informācija atklāja, ka valodas mācīšanās kustībā ir viena no visefektīvākajām metodēm darbā ar hiperaktīviem bērniem, jo gan normālie, gan hiperaktīvie bērni tika veiksmīgi iesaistīti mācišanas un mācīšanās procesā. Lielākā daļa bērnu piedalījās Diplomdarba autores sagatavotajās aktivitātēs, jo šīs stundas bija ne tikai interesantas un patīkamas, bet arī motivēja skolēnus mācīties un ieaistīties stundas darbā, kā arī uzlaboja skolēnu savstarpējās attiecības. Turklāt bērni vairāk iegaumēja to informāciju, kas tika vingrināta ar kustību un vizuālo materiālu palīdzību. Tika atklāts,ka lielākā daļa angļu valodas skolotāju savās stundās izmanto valodas mācīšanos kustībā metodi, jo tā attīsta un vingrina atmiņu, samazina uztraukuma un stresa līmeni skolēnos, un šī metode bieži tiek pielietota stāstu stāstīšanā, kustību uzdevumos un gramatikas/vārdu krājuma mācīšanā. Bez tam, tika secināts, ka valodas mācīšanās kustībā sniedz iespēju hiperaktīviem bērniem pielietot viņu enerģiju stundas uzdevumos, kā arī iemācīties jaunas lietas ar ķermeņa kustību palīdzību. Lai veiksmīgi izmantotu valodas mācīšanās kustībā metodi, stundām jābūt labi saplānotām un skolotājiem jābūt radošiem, elastīgiem, ar humora izjūtu un gataviem rīkoties spontānien_US
dc.description.abstractRecently the number of hyperactive children at schools increases, therefore teachers should be aware of the existence of this problem and be ready to change and vary different methods and approaches in order to teach these children in more effective and qualitative way, so that they can be successfully involved in the teaching/learning process. As there are more and more children with characteristics of hyperativity, people should understand the seriousness of this diagosis as well as its causes and symptoms. At the same time, teachers have to be prepared for work with such children and understand their specific needs and conditions. The case study of the Diploma Paper was carried out with the aim to prove the effectiveness of Total Physical Response method in work with hyperactive children in Grade 3. The observations of third graders and the questionnaire for the English language teachers were the methods of data collection. The obtained data revealed that Total Physical Response method is one of the most effective methods in work with hyperactive children, because both – normal and hyperactive children are successfuly involved in the teaching/learning process. Most children participated in the activities carried by the author of the Diploma Paper, because these lessons were not only interesting and enjoyable, but they also motivated children to learn, as well involved them in the work and improved relationships with other classmates. Moreover, children better remembered those items, which they practised using movements and visual aids. It was found out that most teachers of the English language teachers use Total Physical Response method, because it stimulates memory and lowers children’s anxiety and stress level, and is often used in story telling, movement and grammar/vocabulary teaching. Furthermore, there was concluded that Total Physical Response method gives opportunities for hyperactive children to use they energy while participating in the lessons, as well as learning new things through body movements. To be successful in using Total Physical Response method, the lessons should be well – planned and teachers have to be creative, flexible, with the sense of humour and ready for spontaneityen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleValodas mācīšana kustībā darbā ar hiperaktīviem bērniem angļu valodas stundās 3.klasēen_US
dc.title.alternativeTotal Physical Response Method in Work with Hyperactive Children in the English Language Lessons in Grade 3en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record