Diskusiju aktivitātes skolēnu piedalīšanās veicināšanai angļu valodas stundās
Author
Bārzdiņa, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vaļka, Sintija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Komunikatīvās valodas mācīšana izceļ komunikāciju klasē, pāru un grupu aktivitātes un skolēnu iesaistīšanos mācību procesā.
Labi organizētas un pasniegtas diskusiju aktivitātes ikvienai skolotājai var kalpot kā iedarbīgs līdzeklis, lai veicinātu skolēnu interesi angļu valodas stundās, tādējādi sekmējot skolēnu turpmākos izglītības sasniegumus.
Darbs tika rakstīts ar mērķi izpētīt diskusiju aktivitāšu efektivitāti un uzzināt vai diskusiju aktivitātes palielina vidusskolas skolēnu piedalīšanos angļu valodas stundās.
Lai sasniegtu šo mērķi, no 2008. gada oktobra līdz novembrim Rūjienas vidusskolā tika veikts viena atsevišķa gadījuma pētījums. Tajā piedalījās četrpadsmit desmitās klases skolēni.
Izpētes laikā tika izplānotas un realizētas divas anketas un veikta novērošana. Pirmā anketa tika īstenota izpētes sākumā, lai noskaidrotu skolēnu attieksmi pret angļu valodas stundām, lai novērtētu skolēnu piedalīšanos stundās un, lai uzzinātu skolēnu attieksmi pret diskusiju aktivitātēm. Otrā aptauja tika izplānota, lai izpētītu skolēnu attieksmi pret autora organizētajām diskusiju aktivitātēm un, lai noskaidrotu to ietekmi uz skolēnu piedalīšanos stundās. Novērošana tika veikta trīs angļu valodas stundu laikā, lai izanalizētu faktorus, kuri veido skolēnu negatīvo attieksmi pret angļu valodas stundām.
Izpētes rezultāti atklāja, ka skolēniem ir visai negatīva attieksme pret angļu valodas stundām un viņi nav aktīvi līdzdalībnieki stundu laikā. Bez tam, skolēniem pietrūkst iespējas piedalīties tādās komunikatīvajās aktivitātēs, kā diskusijas, lai gan dati parādīja, ka skolēniem ir pozitīva attieksme pret diskusiju aktivitātēm un viņi labprāt pauž viedokļus un dalās pieredzē.
Iegūtie dati arī atklāja, ka diskusiju aktivitātes rada skolēnos interesi piedalīties angļu valodas stundās. Turklāt, diskusijas klasē pozitīvi ietekmē skolēnu vispārējo attieksmi pret angļu valodas stundām. Taču, diskusiju aktivitātes prasa labu organizētību, aktīvu komunicēšanu un pozitīvu atmosfēru klasē. Ņemot vērā visu iepriekš minēto, darba autore secina, ka diskusiju aktivitātes ievērojami palielina skolēnu piedalīšanos angļu valodas stundās un palīdz motivēt skolēnus mācību procesā Communicative Language Teaching lays emphasis on communication in the classroom, pair and group activities and students’ involvement in the learning process.
Well organized and presented discussion activities can be a powerful tool for every teacher to promote students’ interest in the English language classes thus promoting students’ further educational achievements.
The Paper was written with the aim to explore the effectiveness of discussion activities and to find out if discussion activities increase students’ participation in English language lessons in the secondary school.
In order to achieve this aim, a case study was carried out in Rujiena Secondary School from October till November 2008. Fourteen tenth grade students participated in it.
During the research two questionnaires were designed and carried out. The first questionnaire for students was distributed at the beginning of the research to find out students’ attitude towards the English language classes, to evaluate students’ participation during lessons and to learn their attitude towards discussion activities. The second questionnaire was designed to evaluate students’ attitude towards discussion activities organized by the author of the Paper and to study their influence on students’ participation in the lessons. Observation was done during three English language classes presented by the language teacher in order to analyze the factors which developed students’ negative attitude towards the English language lessons.
The research revealed that students has rather negative attitude towards the English language classes and that they are not active participants during lessons. Moreover, students lack opportunities to participate in such communicative activities as discussions although, the data showed that students have positive attitude towards different discussion activities and they are willing to express opinions and to share ideas with peers.
The findings also revealed that discussion activities create interest in students to participate in lessons. Moreover, discussions in the classroom positively influence students’ general attitude towards the English language classes. However, discussion activities require good organization, active communication and positive atmosphere in the classroom. All things considered, the author of the Paper concludes that discussion activities in the English language classroom considerably increase students’ participation in the lesson and help to motivate students in the learning process