Ernesta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas pūtēju orķestra vēsture un attīstība
Author
Līviņš, Sandors Saulvedis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba temata “Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas pūtēju
orķestra vēsture un attīstība 1953. – 2008.” mērķis ir apkopot un izanalizēt Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas pūtēju orķestra attīstību un pilnveidošanos no 1953.gada līdz 2008.gadam, akcentējot kopējās muzicēšanas un muzikālās izglītības ietekmi uz cilvēka personības veidošanos, pedagoģisko un kultūrizglītības darbu 55 gadu laikā.
Pētījumā izmantotas šādas pētnieciskās metodes - dokumentu un literatūras analīze, intervijas, anketēšana, muzeja fondu materiālu analīze.
Darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, septiņām apakšnodaļām, nobeiguma, literatūras un avotu saraksta, septiņiem pielikumiem.
Pirmajā nodaļā izzināti latviešu tautas muzikālās izglītības pirmsākumi izglītībā un kultūrā . Otrajā nodaļā – pūtēju orķestru darbība Latvijā sākot no pašiem pirmsākumiem – ragu mūzikas orķestriem līdz mūsdienu profesionālajiem pūtēju orķestriem. Trešajā nodaļā ir aprakstīta Ernsta Glika Alūksnes Valsts ģimnāzijas pūtēju orķestra vēsture, muzikālo sasniegumu analīze no dibināšanas līdz 2008.gadam.
Visas orķestra darbības laikā ir veikts liels ieguldījums jaunās paaudzes izglītošanā un kultūrvēsturiskā mantojuma saglabāšanā,kā arī nodošanā nākamajām paaudzēm.
Kopējais darba apjoms ir 55 lapaspuses. Literatūras sarakstu veido 61 vienība.
Atslēgas vārdi: personība, muzikālā izglītība,pedagoģiskais ieguldījums, diriģents, izglītības un kultūras attīstība, muzikālie sasniegumi. The aim of the bachelor`s work „The history and the development of E. Gluck`s Alūksne State gymnasium brass band from 1953 to 2008” is to investigate the history and the musical achievements reached by the brass band of E. Gluck`s Alūksne State gymnasium.
The author has used different methods of investigation – he has analysed different theories, pedagogical literature and documents, he has organised several questionnaires and interviews. A wide material given by E. Gluck`s Alūksne State gymnasium museum, teachers` and musicians` memories are used to illustrate the role of the brass band in the development of education and culture in Alūksne region.
The barchelor`s work consists of 55 pages. The author has used 61 sources of literature. There are several parts in the bachelor`s work – introduction, three parts and seven branches. The author has made conclusions and the list of used literature and sources.
The first part introduces with latvian musical traditions during the centuries.
In the second part the author has described the beginning of the brass bands movement in Latvia – from amateur groups till professional brass bands.
The third part gives a wide material about the history of the brass band of E. Gluck`s Alūksne State gymnasium. The author has shown the conductors` role in musical development of the brass band from 1953 to 2008.
Key words: personality, investment, music education, conductor, the development of education and culture, musical achievements.