• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opārta kompozīcija bērnu mākslas skolā 4. kursā

Thumbnail
View/Open
299-10809-Rinkevica_Rasma_SkVi040060.pdf (5.407Mb)
Author
Rinkēviča, Rasma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā „Opārta kompozīcija bērnu mākslas skolā 4. kursā” sniegts pētījums par opārta kompozīcijas principu apguves iespējām, kuras iekļaujot bērnu mākslas skolas kompozīcijas programmā 4.kursā (bērnu vecums 12-15 gadi), skolēnos tiktu veicināta racionālas, konstruktīvas domāšanas attīstība. Tēmas izvēli – opārts, sekmēja tas, ka skolēniem jau bija apgūtas daļējas priekšzināšanas kompozīcijā iepriekšējos kursos, kā arī pietiekama interese apgūt ko jaunu un aktīvi, radoši darboties. Opārts – tas ir kontrasts, ņirboņa, kustība, dinamika, mūsdienīgums – kas ir arī raksturīgs pusaudžu vecumposma fizioloģiskajām un psihiskajām īpatnībām un izpausmēm veidojoties personībai. Pamatojoties uz profesionāliem avotiem un praktisku pedagoģisku pieredzi, tika izvirzīts mērķis veikt pedagoģisku izmēģinājuma darbību – skolēniem iepazīstoties ar opārta vispārīgu raksturojumu, apskatot ievērojamāko autoru reprodukcijas, padziļināti apgūstot kompozīciju, iepazīstot opārta veidošanos principus, pētot un pielietojot igauņu pedagoga A.Indova metodisku optiska ornamenta komponēšanā – veidot patstāvīgu, radošu kompozīciju opārtā, kas attīstītu un pilnveidotu teorētiskas un praktiskas iemaņas un veicinātu racionālas domāšanas attīstību. Mācību procesā atbilstoši skolēnu vecumposmam un sagatavotības pakāpei tika izveidota uzdevumu kopa 5 nodarbībām, kas ietvēra 14 mācību stundas. Pētījumā iegūtie rezultāti un pats mācību radošais process pierādīja, ka tēmu opārts iespējams iekļaut kā papildinājumu kompozīcijas priekšmeta programmā, jo ir atbilstošs mācību satura prasībām. Līdz ar to iegūtie rezultāti atklāja, ka opārta kompozīcijas principu izzināšana un praktiska to realizācija (melnbaltā tehnikā) veicina racionālas domāšanas attīstību
 
In graduation work „ Opart composition in child art schools 4th grade” is shown research about possibilities to learn opart principles, including them in 4th grade programme of composition for child art school (age of students 12-15 years), promote in students development of rational and constructive thinking. Subject choice – opart, advanced that students already had preliminary knowledge in composition from previous courses, also they were interested to acquire something new and act creative and be active. Opart is contrast, ripple, movement, dynamic, modernity – what is typical to teenagers age physiological and psychological features and expressions forming their personality. Validate on professional sources and practical pedagogical experience, moved forward an goal to perform pedagogical experimental work – to get general impression about opart, look through remarkable author’s reproductions, serious learn about composition, get to know principles of making opart, research and use Estonian pedagogue A.Indov methodological optical ornament composition – for students to make independent, creative composition in opart, which developed and improved theoretical and practical acquirements and promote development of rational thinking. In learning process accordingly to students age and qualification were made 5 active lessons, what includes 14 learning lessons. Research outcome and all creative learning process proved, that theme opart is possible include as supplement in composition programme, because it adjust to learning content’s requests. Therefore, acquired results shows, that opart composition principle cognition and practical realisation (black-and-white technique) promotes development of rational thinking
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/10865
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV