Piecgadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanās rotaļās
Author
Kauliņa, Vizbulīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Piecgadīgu bērnu sociālo prasmju veidošanās rotaļās.
Darba autors: Vizbulīte Kauliņa
Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed. asoc. prof. Rudīte Andersone
Darba apjoms: 57 lappuses. Darbā ietvertas 8 tabulas, 1 attēls, ievads, piecas nodaļas, nobeigums, izmantotās literatūras saraksts ar 30 vienībām, 2 pielikumi.
Pētījuma mērķis: Pētīt rotaļu izmantošanas iespējas, nozīmi piecgadīgu bērnu sociālo prasmju apguvē un nostiprināšanā.
Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz J. A. Komenska, J. A. Studenta, V. Zelmeņa, R. Ukstiņas, J. Udaļcovas, G. Svences, V. Reņģes, D. Dzintares, V. Golubinas, R. Kaņepējas, D. Lieģenieces, L. Žukova, R. Andersones, K. Dēķena atziņām par rotaļām. Teorētiskajā daļā tika apskatīti un analizēti tādi jautājumi, kā rotaļu teorētiskā analīze, sociālo prasmju veidošanās teorētiskā analīze, piecgadīgu bērnu vecumposma raksturojums.
Pētījuma praktiskajā daļā tika izmantota anketēšanas metode un eksperimentāla pārbaude, kurās atspoguļots pētījuma process, sniegta rezultātu analīze par mērķtiecīgi izvēlētām un organizētām rotaļām, kuras veicina bērnu sociālo prasmju veidošanos.
Pētījuma gaitā apstiprinājās hipotēze: Piecgadīgu bērnu sociālās prasmes tiek veicinātas, ja izmanto rotaļas „Micīte un nūjiņa”, „Klusie telefoni”, „Vai Tu pazīsti šo zēnu ( meiteni)?”, „Zaķis bezpajumtnieks”, „Pūķis kož sev astē”, „Spoguļi un pērtiķi”. The topic of research work is „The learning of social life skills during the plays”.
The author of research work: Vizbulite Kaulina.
The moderator of research work: Dr. paed. asoc. prof. Rudite Andersone.
The research work consists of 57 pages, 8 tables, 1 picture, introduction, 5 chapters, conclusion, 30 units in bibliography and 2 appendixes. The aim of work is to research possibilities to use plays, importance in five years olds acquirement of social skills and reinforcement.
In the theoretical part of the research work are summarized thoughts by J. A. Komenskis, J. A. Students, V. Zelmenis, R. Ukstiņa, J. Udaļcova, G. Svence, V. Reņģe, D. Dzintare, V. Golubina, R. Kaņepēja, D. Lieģeniece, L. Žukovs, R. Andersone, K. Dēķens about the plays. In the theoretical part were studied points of vieW: theoretical analyse of the plays, theoretical analyse of formation of social skills, describing the five years olds age period.
In the practical part of the research work are used method of surveys and experimental checking. There can find describing of process of research, analyse of results well organizē plays which develop social skills.
Has done review for correctness of hypnothesis: five years olds social skills develop if are used the plays „The hat and stick”, „Chinese whispers”, „Do you know this boy or girl?”, „The homeless rabitt”, „The dragon bites in tail”, „The mirrors and monkeys”.